Se enkelt indlæg
Gammel 18-01-2011, 15:34   #1
Jea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2011
Indlæg: 100
Styrke: 14
Jea er ny på vejen
Fra visitationskategori 2 til 3???

Hej alle.

Jeg er på sygedagpenge. Og nærmer mig vistnok de 52 uger. Døjer med depression og andet psykisk, samt nogle fysiske begrænsninger.

Jeg har siden sommer været i kategori 2 - længerevarende sygdom med risiko for arbejdsevnen (noget i den retning), men i den tilsendte opfølgningsplan fra SB, er jeg nu flyttet til kategori 3 - længerevarende sygdom.

Det tolker jeg som om hun nu vil have mig videre ud mod det ordinære arbejdsmarked, selvom jeg bestemt ikke har lagt skjul på at jeg end ikke klarer det hjemlige. Min mand står for næsten alt det huslige, og knokler derudover med to jobs for at vi kan klare os økonomisk.

Jeg har i en mail bedt om en begrundelse for flytningen af kategori, da hun IKKE havde nævnt noget som helst om det til mødet - måske håbede hun jeg ikke lagde mærke til ændringen på papiret... Jeg skrev mail to gange sidste uge - uden at få svar!!! I dag har jeg så rykket for svar igen, og skrev at jeg ville gå videre med det, hvis jeg intet svar fik!

I øvrigt foreslog jeg selv en arbejdsprøvning, da jeg gerne vil videre og forhåbentlig blive beretiget til flex eller ftp. Det skrev hun så ikke noget om i opfølgningsplanen... Hun vil gerne have mig i virksomhedspraktik - men jeg har tidligere været i såkaldt "genoptræningsforløb", hvor den sidste måned var fuld tid og med revalideringsydelse. På den måde røg jeg ud af sygedagpengesystemet uden at opdage det og havde derefter intet andet valg end at melde mig ledig i a-kassen, selvom jeg godt vidste at jeg ikke ville kunne holde til et ordinært fuldtidsjob. Så den galej skal hun ikke sætte mig på igen - for jeg kan IKKE igen få dagpenge fra a-kassen uden at bevise at jeg er fuldt til rådighed!!!

Vil gerne høre jeres meninger og erfaringer om disse ting - jeg er frygtelig bange for at ende med at stå uden indtægt. Er gift og kan IKKE få noget kontanthjælp!

Hvilken kategori tilhørte I, da I fik tilkendt flex eller ftp?

Har søgt om aktindsigt!!!

Jea
Jea er ikke logget ind   Besvar med citat