Se enkelt indlæg
Gammel 25-03-2012, 12:08   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fib-Spurven Se meddelelser
Jeg har lige været i et forløb på CAB (sygedagpengepakke), og socialrådgiveren dér forklarede, at:

praktik - er et forløb, der skal bringe borgeren tilbage i ordinært arbejde og gøre borgeren selvforsørgende (= minimum 20 timer ugentligt).

arbejdsprøvning - er et forløb, hvor borgens arbejdsevene afklares mhp på indstilling til fleksjob eller førtidspension.

Knus fra Fib-Spurven.
Dette er ikke hvad jeg har oplevet.

Efter at jeg var visiteret til fleks blev jeg sendt til en "anden aktør", i første omgang for at finde mig et fleksjob, men dette lykkedes ikke, p.g.a. mine massive skånehensyn.

Derefter kom jeg i endnu et forløb hos "anden aktør", denne gang for at etablere en virksomhedspraktik, og få afklaret min arbejdsevne.

Jeg startede med 16 timer pr. uge, og endte med ca. 8 timer pr. uge, og blev tilkendt fp.

En praktik kan have mange formål, ét af dem er afklaring af arbejdsevnen, andre kan f.eks. være opkvalificering o.m.a.

Så hvis man skal i en praktik er det vigtigt, at se på hvad formålet er.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat