Se enkelt indlæg
Gammel 10-10-2014, 11:13   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Derfor skal vi kende "spillet`s regler" 100%

Kære Bodrum og andre.

I Brikke`s tråd indlæg #28 giver jeg udtryk for at vi skal spille efter de samme regler. Vi skal kende til alt.

http://www.k10.dk/showthread.php?p=314766#post314766

Sundhedskoordinator vs Klinisk Funktion. Uddannelse?

Jeg har brugt lidt tid på Brikke`s tråd her, som jeg også har brugt til at forstå "spillet`s regler"

Hvis ikke vi kender "spillet`s regler" 100% så kan vi jo ikke spille "fodbold" sammen. Især ikke, hvis vores medspiller spiller efter reglerne om "håndboldt"

Min tillid til systemet`s forskellige funktioner, er ikke eksisterende, før denne eller hint funktion uopfordret beviser, at de kender og følger "spillet`s regler"

Jeg er ikke, hverken læge eller anden sundhedsperson og kender ikke til Brikke`s sygdom og diagnose. Men i min logik skal de professionelle der vurderer og afgøre om hvad der eventuelt skal indhentes af oplysninger i Brikke`s sag være professionelle.

Spørgsmål.

Sundhedskoordinatoren ( fra Regionen som skal være til stede ved møder i Rehabiliteringsteamet)

SKAL det være en læge?

Svaret er at det kommer an på hvem du spørger.

http://www.socialmedicin.rm.dk/om+os...edskoordinator

Sundhedskoordinator

"Speciallægerne i Klinisk Socialmedicin & Rehabilitering arbejder som sundhedskoordinatorer i kommunernes rehabiliteringsteam. I nogle sager kan sundhedskoordinator i stedet være en af afdelingens psykologer."

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=164129

"Hvis sundhedskoordinatorfunktionen varetages af flere forskellige faggrupper eller stillingsbetegnelser, udregnes prisen efter fordelingen af disse."

Lægeattest fra Klinisk Funktion

2011 priser
Prisen for vurdering fra klinisk funktioner i gennemsnit pr. sag max. 14.000 kr

Min kommentar:

Her skal Sundhedkoordinatoren være sig bevidst om, at der er kommet et økonomisk incitament, hver gang en Sundhedskoordinator ikke selv har den fornødne viden og kræver en kontakt til Klinisk Funktion.

Er Sundhedskoordinatoren læge?

Kan Sundhedskoordinatoren og Klinisk Funktion være samme person? JA

Stk. 7. Vurderingen i klinisk funktion kan alene varetages af den samme person, der eventuelt har varetaget sundhedskoordinatorfunktionen i borgerens sag, hvis borgeren er indforstået hermed.

ETC......

Det er vigtigt, at vi borgere og patienter kender til og forstår hvilke mennesker som sidder over for os, i en afgørende del af vores sag.

Det kan vi kun finde ud af ved at spørge og kende lovgivningen og Bekendtgørelserne til bunds.

Denne tråd kunne være vore fortsatte vidensbank til at blive skarpe på alt, hvad der har med Rehabiliteringsteam at gøre.

Godt arbejde, Bodrum..... som sædvanlig.

Bedste hilsner

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat