Emner: fleksjob
Se enkelt indlæg
Gammel 02-11-2005, 18:54   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: fleksjob

Hej Rio og velkommen til her

Det lyder som lidt af en historie du har oplevet (er igang med at opleve) og alt i den lyder forkert...


Her kommer lige hvad jeg ved ....



"Citat" Kommunen sendte mig på Reva og har indhentet speciallægeerklæring. Fra Reva lød konklutionen, at fremtidig tilknytning til arbejdsmarkedet anset for at være urealistisk. Speciallæge erklæringen, som kommunen selv har bestilt, med henblik på vurdering af arbejdsevne lyder, at min arbejdsevne er nedsat til under 1/3 , hvilket vil sige 5 til 10 timer om ugen. "Citat slut"

Du skriver reva og speciallæge udtaler sig om at du kun har 1/3 arbejdsevne... hvad siger din ressource profil som du har fået udarbejdet sammen med din sagsbehandler på kommunen ?
HUSK !!!! at i konklusionen af en ressource profil skal sagsbehandleren sammen med dig, finde ud af hvilke typer job og arbejdsopgaver du kan klare... jobbene skal der ligeledes være bred tilgang til ...

Du skal huske at det altid er din sagsbehandler der har med din ressource profil at gøre, der står i loven at den er forankret i kommunen og kan ikke udelegeres til jobkonsulenter osv...
Kort og godt det er KUN din sagsbehandler der kan udarbejde den og ALTID sammen med dig..altså skal dine meninger med og dine evt forbehold og synspunkter skal nedfældes .. på ressource profilen ...

Du SKAL have den til gennemlæsning.
Og underskive den og godkende den...


Citat: Jobkonsulenten, som jeg endelig fik et møde med, sagde at der ikke var nogen mulighed for fleksjob, når jeg ikke kunne arbejde flere timer, så det var en pensionssag. Pensionen blev afslået, da jeg havde arbejdsevne jeg kunne udnytte så jeg skulle have fleksjob. Det er sket et par gange.Citat slut"


Det har jobkonsulenten ikke ret i ... eller for den sags skyld ret til at udtale sig om, det er ene og alene sagsbehandler der søger for ting som at søge førtidspension, og fleks hvis det er det , det skulle munde ud i ...

Der er ikke nogen nedre regler for hvor mange timer et fleksjob kan være på ...det han kan mene er at et fleksjob som udgangspunkt tilbydes på fuld tid, sådan at du tjener en fuld måndeds løn på det, så kommer skånehensyn som hvis din sygdom gør at du ikke kan arbejde på fuldtid, så kan du feks nøjes med at arbejde 10 timer men stadig tjene en fuld løn på det...

Det er hvad du er vuderet til at kunne være på en arbejdsplads... og betyder at du skal have en arbejdstid på ca to timer om dagen ...
Det kan evt indrettes så du arbejder lidt over tre timer tre gange om ugen, men det er hvad vi flekser bruger prøvetiden hos en arbgiver til at finde ud af inden fastansættelse....


Håber at du kunne bruge det til noget..

Har du mere specifikke spørgsmål til sagsbehandler så prøv at spørge pia nede i socialformdler hjørnet ...


Med venlig hilsen
  Besvar med citat