Se enkelt indlæg
Gammel 04-03-2017, 12:40   #26
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej herinde på tråden

Ang. postkasser og navne på disse:

Det er normalt ejendomsfunktionerne i de almene boligselskaber, der varetager denne funktion. Hvorfor det også bør være disse man retter henvendelse til, hvis man vil have tilføjet et navn el. fjernet et navn.

Personligt finder jeg det uhensigtsmæssigt, at man selv sætter navneskilte op på postkasserne, da det netop åbner og for forvirring omkr. hvem der lovligt bor på lejemålet, specielt i forhold til netop fremlejesagerne, hvor der desværre er personer med lejemål i almennyttige boliger, som fremlejer ulovligt, dvs. uden godkendelse fra boligselskabet. Og nogle af disse er så drevne, at de tager store beløb (over den egentlig husleje, hvilket ikke er lovligt), ja, jeg har selv kendskab til en der i årevis lejede ud til 3 studerende og tredoblede lejen, og heller ikke betalte skat af disse indtægter, da boligskabets lokalafd. ikke gjorde noget for at komme disse ulovlige fremleje til livs. Som FSB rigtigt skriver skal fremleje gå efter ventelister (og evt. kommunal anvisning).

Ang. udformning af første brev og oplysninger:

Dit lokale ejendomskontor burde fra start have udformet deres henvendelse med den begrundelse, der fremgår af mail a.d. 1.03.17 nedenfor, altså med formål at afdække ulovligt fremlede delvis el. hel lejemål.

Uanset der i Almenlejelovens § 64 står, at man har ret til, at fremleje højst halvdelen af ens lejemål, så skal man på forhånd have oplyst en sådan delvis fremleje til boligselskabet. Boligselskabet har derfor krav på på oplysningen, men kan ikke afvise fremleje medmindre det er mere end halvdelen af lejemålet.

Det havde derfor været centralt, at FSB havde oplyst dette og henvist til Almenlejelovens hele § 64. Skrivelsen kunne være tilføjet en erklæring på tro og love, at lejemålstager ikke fremlejede delsvis el. helt uden underretning af boligselskabet. Med sådan et papir ville boligselskabet derpå have en "open and shut" case, hvis det dette ikke var korrekt.

Vedr. oplysning af fødselsdata:

Dette må ikke forveksles med CPR.NR., som almene boligselskaber før "UD af DK" overførte boligydelse til boligselskaberne ikke var berettiget til at få oplyst. Hvordan lovgivning på dette område ser ud i dag efter boligydelsen bliver overført til boligselskaberne, og lejemålstager ikke mere får dem ind på deres egen konti er jeg uklar på. Men logisk er det jo, at hvis man hedder Hans Hansen er det jo rart, at boligydelsen går ind på det korrekte lejemål og bliver trukket fra her.

Oplysning af fødelsdata kan jo være hensigtsmæssig set i forhold til netop flere Hans Hansen'er og ligeså ved antal mindreårige børn i lejemålet. Hvorvidt de har krav på det, er jeg heller ikke klar over.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat