Se enkelt indlæg
Gammel 04-07-2011, 13:09   #123
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mymlen Se meddelelser
Det er fuldkommen berettiget - og på tide, at der bliver lavet en tråd om ham og sagsbehandlingen i Københavns Kommune, hvor syge borgeres retssikkerhed bliver systematisk krænket.
Hej Mymlen

Jeg er enig i at det er på tide der bliver lavet en tråd om sagsbehandlere der misbruger deres magt over andre mennesker. Nogle sagsbehandlere er åbenbart magt-liderlige og blæser på loven når de skal vise at de er små konger som er højt hævet over syge mennesker der søger førtidspension.

Men husk på at de som kommer i arbejdsprøvning møder sagsbehandlere andre steder end i kommunen. Her tænker jeg på jobfirmaer der laver arbejdsprøvningen og bagefter skriver til kommunen om hvad folk kan arbejde med.

Jeg har været elev i jobfirmaet HKI i rundt regnet 4 år så derfor har jeg set mere til arbejdsprøvning end de fleste andre på k10. Nogle af de som arbejder i jobfirmaet HKI syntes jeg ikk behandlede eleverne pænt. Det er især Kirsten Møller som blev ny direktør for HKI og en chef som hedder Gösta Vildgren jeg er utilfreds med. De er efter min mening helt uegnet til deres job.

Dengang var vi 100 - 200 elever på HKI og efter at Kirsten Møller blev direktør fik vi travlt med at klage. De ansatte havde ikk tid nok til elever fordi der kom så mange i arbejdsprøvning. Der kom mange nye sagsbehandlere på kontorer men ikk flere folk til at uddanne elever.
De var helt ligeglade med om eleverne på HKI fik en god uddannelse. Jobfirmaet HKI var kun interesseret i de penge kommunen betalte for at give os en uddannelse.
Derfor fik jeg en dårlig uddannelse på det sted.

På HKI var der dengang en ansat som nogle gange stank af sprut når han kom på arbejde. Og han kom endda kørende i bil. Den mand havde ansvar for at uddanne elever på et værksted så det blev snakket en del om den person blandt elever. Han havde osse folk i arbejdsprøvning og har derfor lavet observations-skemaer for de mennesker om hvad de kan arbejde med. Jeg syntes det er helt vanvittigt at en dranker får lov til at have syge mennesker i arbejdsprøvning.

Når han var fuld på jobbet forsvandt forstanden ud af hans hoved. Efter hvad jeg hørte opførte han sig som om han var chef når spiritus i blodet gjorde ham modig. De kaldte ham derfor for ”Værkføren”. Manden var fuldstændig til grin hos eleverne og efter hvad jeg har fået fortalt var ”Værkføren” osse helt til grin hos personalet på HKI.

Jeg kender ikk mandens rigtige navn men jeg er næsten 100% sikker på at han rejste fra HKI dengang jeg var elev så ingen behøver altså at være bange for at komme i arbejdsprøvning hos ”Værkføren” ude på HKI

Heldigvis har jeg ikk selv været i arbejdsprøvning hos ”Værkføren”



Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat