Se enkelt indlæg
Gammel 02-12-2008, 02:29   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
helenekr he he det var en ny defination af det og jeg vil som en del af den gruppe der har en diagnose som hedder stress og udbrændt ikke give dig ret i at det ikke er en sygdom, og jeg vil som en af dem der har lært at leve med det sige at det som det kommer nærmest i min verden at være udbrændt er at man er sindsyg (ja ja det går bedre for mig nu ) men da jeg i sin tid fik diagnosen eller hvad vi skal kalde den, der var jeg på en hård oprydning i min omgangskreds og familie , jeg var ligeglad med alt og alle , det eneste der gjaldt for mig var at overleve selv ...

Min familie blev kraftigt reduceret og det samme gjorde omgangskredsen (ja sågar manden røg ud , men det var nu nok sket alligevel )

Men for at kunne klare sig og overleve selv er man nød til at sætte et filter på og som jeg fik det forklaret af min terapeut så var det når det skete at man kom frem til udbrændthed...

Stress er en sygdom og udbrændthed er en udlægger af stress ..

Så ja Yasmin jeg ved noget om det og har i den grad prøvet det på egen krop ..

Prøv engang at læse den her artikel


http://www.unicoaching.dk/stress-udb...braendthed.htm

Den er ekstremt oplysende jeg nåede helt frem til sidste fase inden jeg fik hjælp til at håndtere det og jeg kan mærke i stress situation og når det hele spidser til at netop mange af symptomerne på udbrændthed melder sig og så er det om at tage sig sammen og sætte fokus på og begynde at bruge de værktøjer som man trods alt kan lære og kan lære at bruge ....

Men det er hårdt arbejde at komme ud af tilstanden og for mit vedkommen er det opgivet at jeg nogensinde kommer helt ovenpå og af med det igen ...

Der er kun mig selv til at huske på signalerne og der er kun mig selv til at arbejde med det og vær sikker på at omgivelserne har svært ved at forstå det hvis først du kommer langt ud i faserne ved udbrændthed ... men det er til at lære at leve med og sige at man aldrig vil eller kan arbejde med mennesker igen , det er en sandhed med modifikationer men det er svært
  Besvar med citat