Se enkelt indlæg
Gammel 13-01-2010, 21:57   #1
Basling
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2010
Indlæg: 1
Styrke: 0
Basling er ny på vejen
Smile Kommunens svarfrister .... håber på et råd

Jeg lider af angst, og har gjort det i mange år. I 5 år har jeg gået til psykolog, og jeg har fået det meget meget bedre. Jeg har dog ikke kunnet blive ved med at betale for behandlinger, og jeg har derfor søgt om at få udgiften dækket. Det er undersøgt, om jeg kan tilbydes behandling indenfor "systemet", og det kan jeg ikke, da der ikke findes sådanne behandlingstilbud via sygesikringen ( dynamisk psykoterapi).
Det er 1½ år siden, jeg søgte, og jeg har netop fået svar. Jeg er bevilliget 12 gange - fremadrettet. Siden jeg søgte, har jeg lånt penge til behandlingen, og jeg er hele tiden blevet stillet et snarligt svar i udsigt (max. ½ år, hed det først - og siden "snart"). Jeg har også fået at vide af den sagsbehandler, der har behandlet ansøgningen, at jeg ville få udbetalt med tilbagevirkende kraft, såfremt jeg fik det bevilliget. Og af den grund har jeg ikke slået i bordet ..... jeg var bange for at komme "på kant" med min sagsbehandler, og har derfor ikke klaget over hendes langsomme sagsbehandling (den lange behandlingstid på ansøgningen begrundes bla. i at hun har været sygemeldt - dette kan jeg læse i min journal).
Jeg har en del gæld, der tynger mig meget pga. lån til dækning af psykologbehandling.
Her kommer mine spørgsmål:
- Kan det virkelig passe, at kommunen kan "sylte" min ansøgning i over 1½ år, fordi min rådgiver er sygemeldt?
- Burde jeg have haft med tilbagevirkende kraft?
- Og er der nogen af jer kloge mennesker, der har nogle fif til mig, nu hvor jeg sidder og vil anke afgørelsen?

Mvh
Basling
Basling er ikke logget ind   Besvar med citat