Se enkelt indlæg
Gammel 13-06-2010, 16:24   #27
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Vil lige tilføje, at jeg langt hen ad vejen er helt enig med hansemand

Har dog lige et par tilføjelser:
Ift. revalidering, så kan det nogen gange være forskellen på at tro på noget, og derved at kunne få en revalidering, og så kontanthjælp.
Så hvis man er nået til det punkt, kan det alstå nogen gange være en ide at tage et sats - og måske det går, det ser vi da en gang imellem

At spille dum er faktisk ikke nogen dårlig ide - forstået på den måde, at jo flere spørgsmål man får stillet, og derefter svar på, jo bedre overblik og ejerskab har man i sin sag!

At lyve og snyde er nu en dårlig ide - for hvis det bliver opdaget, så har du virkelig stillet dig selv i en rigtig grim position! Men tilgengæld, så sørg for at fortælle HELE sandheden - sagsbehandleren ved jo kun det, du selv fortæller: Så fortæl både om jobbet, hverdagen, tankerne, følelserne og smerterne - så er både du og sagsbehandleren klædt meget bedre på!

At lave scener er en dårlig start, så giv din sagsbehandler en chance først - godt samarbejde er nu som regel det bedste. Men når det er sagt, så er der ingen tvivl om, at det hjælper at være synlig, så hold en tæt kontakt med din sagsbehandler i form af telefonopkald, mails og samtaler.

Og det her er så en noget mere personlig holdning, og ved selvfølgelig ikke om jeg er et særtilfælde: Men jeg har mere respekt for folk, der viser at de gør en indsats og kæmper i hverdagen, såvel som ift. arbejdsmarkedet, frem for dem som opfører sig og ser ud som ofre - jeg har mere respekt og vilje ift. folk der kommer og har været i bad og har rent tøj på!

Og ja, så sørg for at hente al den information du kan! Herfra, fra din sagsbehandler, fra din fagforening (hey, du har garanteret betalt til dem i mange år, det er nu du skal have noget for pengene!), andre steder på nettet, venner osv!
Det er jo din sag, dit liv, og jo bedre du er klædt på, jo bedre er du stillet!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat