Se enkelt indlæg
Gammel 07-10-2007, 14:54   #18
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Question

Hej

Du skriver dette:

2. jeg blev afskediget pr 31/7-07 pga svagelighed, og er blevet tildelt en kvalificeret svagelighedspension af staten. Denne pension giver mig et pænt beløb, hvorfor jeg ikke kan søge økonomisk hjælp hos kommunen - og det faktum at jeg er gift, forhindrer kontanthjælp.
Jeg har undret mig over. hvad dette svageligspension var for noget, for det har jeg egentlig aldrig hørt om før. Men jeg har fundet mig frem til, at det er pension som mellem-højeste pension ikk? Ved ikke om jeg har forstået det rigtigt ifølge det her, jeg har læst:

1. Kvalificeret svagelighedspension
Efter de hidtidige regler – som har været gældende siden 1. januar 1994 – var ydelse af kvalificeret svagelighedspension betinget af, at tjenestemanden blev tilkendt mellemste eller højeste førtidspension efter lov om social pension, fordi erhvervsevnen var nedsat til en tredjedel eller derunder.

Man blir lidt forvirret, at kommunen ikke mener, at dine behandlingsmuligheder er udtømte, mens du er på svagelighedspension... Jeg er vist ikke lige med. Vil de gerne have dig i arbejde? Og hvad vil du gerne, også arbejde, men bare have et fleksjob?

For nogen, der er på førtidspension, vil nemlig gerne have lov at arbejde bare en smule, så de ikke keder sig for meget.

Undskyld hvis jeg ikke kan finde rundt i, hvilken situation, du egentlig står i. Måske er det noget helt andet, når du har været tjenestemand?
curls er ikke logget ind   Besvar med citat