Se enkelt indlæg
Gammel 10-04-2014, 01:07   #14
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
"– Ved en behandlingsdom forstås i denne vejledning, at en patient har fået en dom til behandling på psykiatrisk afdeling eller er under tilsyn heraf. En behandlingsdom forudsætter som udgangspunkt, at behandlingen indledes med indlæggelse på psykiatrisk afdeling. Overlægen kan beslutte at udskrive patienten til fortsat ambulant behandling. Patienten vil i givet fald kunne genindlægges på psykiatrisk afdeling, om nødvendigt med politiets hjælp, uden at patienten opfylder kriterierne for tvangsindlæggelse jf. psykiatrilovens bestemmelser. Afhængigt af dommen vil det være overlægen eller kriminalforsorgen sammen med overlægen, der træffer bestemmelse om genindlæggelse."

Bemærk den med rødt markeret tekst:

"uden at patienten opfylder kriterierne for tvangsindlæggelse jf. psykiatrilovens bestemmelser"
Det er værd at bemærke at en behandlingsdom er et alternativ til at skulle afsone sin dom på anden vis, en foranstaltning der kun kommer på tale fordi vedkommende har en behandlingskrævende psykisk lidelse.

For at sikre sig at den "behandlingsdømte" ikke foretager sig ny kriminalitet, er det yderst vigtigt at sikre en kontinuerlig behandling, og det sker ved nogle lejligheder bedst ved at vedkommende bliver hentet ind og stabiliseret.
(også inden personen atter har været til fare for andre mennesker)

En behandlingsdom er en noget mere alvorlig situation, end en fængsling, netop fordi personen ER syg, og SKAL have behandling.

Og jeg er da overbevist om at der ikke er nogen normaltbegavet overlæge, der bare uden videre henter patienter ind fra gaden for at ... straffe dem ? eller ???
Der er patienter nok der gerne vil være på de psykiatriske afdelinger frivilligt, og fordi de er hunde syge.

Citat:
Jeg har været særdeles overrasket over, at en psykiater indgiver en stævning for vold, imod en af sine egne patienter.
Jeg ville ikke acceptere at blive udsat for vold på mit arbejde...
Min grænse går allerede der hvor der er tale om mundtlige trusler i mit professionelle virke.

Det kunne se nydeligt ud hvis alle offentligt ansatte bare skulle tage imod for verbale og tørre tæsk.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat