Se enkelt indlæg
Gammel 18-02-2011, 15:57   #39
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
Hej Alle,

så er der nyt i min rode sag, men ikke godt og nu endnu mere rodet.

Troede ikke helt det kunne blive værre men så blev jeg snigløbet igen.


Men først har lige været mit indlæg igennem igen for tak er kun et fattigt ord, så nu var der lige lidt belønning på den rigtige måde der skulle afregnes.


Jeg har efter gentagen tavshed på mine mails fået brev tilbage fra min tidligere sagsbehandler som stadig er sagsbehandler på klagerne og sygedagpengeforløbet.

som svar på hvorfor der efter aktindsigt mangler kopi af mine lovpligtige skriftlige opfølgningsplaner under sygedagpengeforløbet efter at have modtaget aktindsigt er svaret at de er sendt i kopi efter hver opfølgningssamtale

den nyeste opfølgningsplan er dateret nov 2009, mine sygedagpenge standsede aug2010 og sagsbehandleren har selv noteret i min journal at opfølgningsplanen ikke er udleveret efter hver opfølgning som i øvrigt ikke er afholdt med korrekt interval og indimellem uden kontakt til mig?????

Jeg har bestemt ikke været for syg eller forhindret i at kunne møde op eller tale i tlf. Så jeg har været uvidende om nogen af opfølgningerne og pga manglende skriftlighed og udlevering været fraskrevet at kunne se "hvad der var plan og vurdering af visitationskategori og behov for indhentelse af oplysninger".


som svar på at jeg henfører til notatpligt pga tlf samtaler /mails med relevante oplysninger ikke er noteret i min sag når andre er ( dem sagsbehandler ønsker) får jeg bare citeret §6 om notatpligt


som svar på hvilken helhedsvurdering der ligger til grund for indplacering på match 3 og ledigmeldeing( står ordret i journalnotat) er svaret at jeg kun er matchet ift at gå fra revalideringsydelse til kontanthjælp for at oprette sag elektroninsk og det ikke betyder noget om jeg er match 2 eller 3, da det kun er til intern brug. og at der iøvrigt ikke er lagt noget vurderingsgrundlag til grund?????

hvad er så pointen med et matchsystem og uden vurderingsgrundlag hvordan kan jobcenteret så tilrettelægge en målrettet, individuel flexibel plan og vejledning ift at hjælpe mig som borger tilbage på arbejdsmarkedet?


At jeg ikke fik tildelt en ny sagsbehandler kort efter henvendelse om kontanthjælp skyldes i journal "at der er gået kage i min sag".


som svar på hvorfor jobcenter har afvist at genoptage sygedagpenge under 4 ugers sygemelding trods dagpengeret og anden sygdom end nuværende forløb senest ved møde 21 dec2011 (Jeg var sygemeldt da revaydelse blev standset), at det udelukkende er borgerservice der afgør om man er berettiget til sygedagpenge.

Hvorfor søren henviste jobcenteret mig så ikke straks dertil og i stedet for at afvise mange gange jeg havde sygedagpengeret?????


på svaret om hvorfor jeg modtog et kort og ikke fyldestgørende journalnotat fra møde 21 dec, når jeg havde udbedt et referat og derfor ikke nu kunne se kommunens svar på hvilken vejledning de selv mente der var givet ifb med sagsforløb/ jobplan og indhentelse af lægeoplysninger og konsekvens af smerteforløb ift revalidering at dette slet ikke blev drøftet på mødet.


Der blev så heller ikke svaret på anmodning om fyldestgørende referat!!!!


Derudover afviste jobcenteret tilbage i nov2010 at jeg kunne klage over standsning af revalidering med begrundelsen at de gav mig ret i jobplanen var urealistisk og dermed grundlaget for tilkendelse af revalideringen som derfor blev standset for di de gav mig medhold og henførte til retsikkerhedslovens §7a.

Kommunen tog dog ikke stilling til en ny jobplan som jeg ønskede eller opdaterede min mangelfulde og ikke godkendte ressourceprofil , de fastholdt resourceprofilen var partshørt, godkendt og underskrevet. ( den blev partshørt maj 2010 men ikke godkendt pga rettelser og manglende lægeoplysninger og præcisering af skånebehov)

Jeg klagede derfor direkte til ankenævnet slut nov2010 over afslaget på revalidering der lå implecit i afgørelsen om at standse revalideringen. (jobcenteret fastholdt jo der ikke var klagemulighed) Ankenævnet valgte så 11 januar at sende klagen til kommunen til 4 ugers revurdering og stillingtagen til overholdelse af klagefrist. De 4 uger er snart blevet til 6 uger og jobcenteret vil end ikke svare på hvornår de forventer at kunne give et svar....... SUK


Og så til det sidste i dette lange indlæg, håber nogen er med så langt.......


Men det er det mest tragikomisk interessante jeg overhovedet ikke forventede eller troede muligt

mine klager i ankenævnet over jobplan mm er blevet henlagt med ankenævnets egne ord dvs de er hverken stadfæstet, afvist, hjemvist eller truffet ny afgørelse men blot sendt en skrivelse til kommunen at de er henlagt og at jeg så må afvente sagsbehandling i kommunen

Jeg kan så ikke engang klage over ankenævnet eller evt se om ankestyrelsen ville kunne antage sagen som principiel. Ankenævnet har så helt undladt at se på om afgørelserne er lovmedholdelig også dermed at se på om retsikkerhed og sagbehandlingsregler evt i form af partshøring og sagens oplysningsgrundlag og regler om opfølgning , notatpligt mm er blevet overholdt og evt ville have kunnet gøre afgørelsen ugyldig.

hvad i alverden gør man så egentlig, for den havde jeg ikke lige ventet.......


Har virkelig brug for gode råd for kan ikke bare trille tommelfingre, det er jeg for vred til. Synes slet ikke det for mig handler om at få ret til det ene eller andet men i langt højere grad om at min retssikkkerhed åbenbart er ikke eksisterende?

hverken i kommunen eller nævnet

Derfor skal det nok blive en god weekend alligevel, så hermed et god weekend fra mig.
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.

Sidst redigeret af ladybird; 18-02-2011 kl. 16:11. Årsag: sætternissen havde lige snuppet etpar ord og bogstaver i farten
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat