Se enkelt indlæg
Gammel 09-06-2015, 17:39   #543
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.753
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ombudsmanden har sendt et delsvar vedr. min klage over Kalundborg kommune.

Hvis man tror, at det er let at klage og blive ved med at gøre opmærksom på de ulovligheder der beviselig foretages bevidst af kommunerne, så må man tro om igen.

Jeg vil nævne de væsentlige punkter i del-svaret fra Ombudsmanden og bemærk, at jeg som klager bliver stillet over for krav om overholdelse af tidsfrister og dokumentation.

Jeg har tidligere nævnt at denne tråd ikke handler om kompliceret raketvidenskab og det vil tage både Statsforvaltningens Tilsyn og Ombudsmanden ca 15 sekunder at konstatere at min klage over Kalundborg kommune, formanden for den private magtfulde interesseorganisation, KL, Kommunernes Landsforening, er fuldt berettiget. Men, men men....... Ombudsmanden skriver bla....

Din henvendelse til Folketingets Ombudsmand.

Før jeg kan tage stilling til, om jeg kan hjælpe dig med sagen, beder jeg dig om at sende mig de breve som du har modtaget fra Tilsynet og kommunen. Jeg beder dig også om at sende det svar fra Økonomi- og Indenrigsministeriet.

Hvis ikke jeg har modtaget materialet inden 4 uger, foretager jeg mig ikke mere i sagen.

Med venlig hilsen
fra Ombudsmanden

XXXXX XXXX

Fuldmægtig.

Bemærk her, at jeg som klager bliver krævet en tidsfrist ellers falder sagen.

Sagen om min klage over en kommune som ikke selv overholder tidsfrister, som Folketinget ved lov har fastsat.

Her kunne det være påkrævet at i sociale sagsbehandlinger, at det samme krav blev stillet til samtlige samarbejdspartnere, læger, speciallæger når disse byder ind med at kunne klare en Statuserklæring eller Speciallægeerklæring, som de udfører, i betalt arbejdstid og modtager deres honorar via deres personlige CVR nr.

Ofte venter patienterne månedsvis før en aftale med berørte speciallæge eller i værste fald besked om, at speciallægen alligevel ikke magter opgaven grundet arbejdspres.

Patienten føres så tilbage til start og kan vente adskillige måneder mere.

Før, i gamle dage, var der i de kommuner og Amter som overholdt lovgivningen i de offentliggjorte sagsbehandlingsfrister indflettet i teksten. ” Sagsbehandlingsfristen er incl tidsforbrug på at indsamle akter fra samtlige samarbejdspartner

Men i dag bruger alle kommunerne teksten:
Sagsbehandlingsfristen er excl tidsforbrug på at indsamle akter fra samtlige samarbejdspartner”..... i strid med lovgivningen.

Tilbage til start og begynd forfra.

Jeg skal gøre alt, hvad jeg kan for at tilsende Ombudsmanden alle de krævede dokumentationer, trods alle Jr. nr er medsendt inden for den selvbestaltede tidsfrist, som er blevet mig pålagt.

Ombudsmanden kunne via en kort telefonsamtale eller kort mail udbede sig al dokumentation så var problemet løst.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat