Se enkelt indlæg
Gammel 13-09-2017, 09:35   #74
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Psoriasiseksem, diskusprolaps i flertal & fibromyalgi

https://www.avisen.dk/syge-pia-foele...ha_461629.aspx

På trods af at Pia Steffens ikke kunne gennemføre en praktik på en time hver anden uge, mener Langeland Kommune, at hendes arbejdsevnes kan udvikles.

Jeg har flere diskusprolaps og mangler nogle led i nakken, som gør, at jeg nogen gange har svært ved at gå. Jeg har smerter hele døgnet, siger Pia Steffens.

Men Pia Steffens nye sagsbehandlers, vurderede, at hendes arbejdsevne ikke var afprøvet tilstrækkeligt.

- Så hun sender min ansøgning om førtidspension direkte til kommunens bevillingsforum, frem for, at det kommer for rehabiliteringsteamet, siger Pia Steffens.

Ifølge pensionsloven § 17, stk 2, har kommuner ret til at gå udenom rehabiliteringsteamet i sager, hvor kommunen vurderer, at borgeren ikke opfylder betingelserne for førtidspension.


phhmw

Mit spørgsmål:

Hvilken kompetance har en sådan sagsbehandler?

Er det en sagsbehandler, jobkonsulent eller socialrådgiver?

Raske familier, har de mon kendskab til disse forhold?

Hvis JA, vil de fortsætte med at stemme på partier, der bevidst gør syge borgere ondt?

Var det rimeligt, at en sådan sagsbehandler, med den store "asymetriske magtfordeling" der besiddes, at sagsbehandleren blev konfronteret med sin viden om:

Diskusprolaps.

Manglende cervikale led.

Psoriasiseksem.

Fibromyaligi.

Sagsbehandlerens kompetance bliver aldrig testet.

Fordi:

"Men jobcenterchef Torben Lønberg skriver i et skriftligt svar, at han af hensyn til forvaltningsloven tavshedspligt ikke kan kommentere den konkrete sag."

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat