Se enkelt indlæg
Gammel 29-08-2017, 15:42   #71
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.676
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Der findes ingen dumme spørgsmål, kun dumme svar.

I dette tilfælde har jeg personligt ikke tilsendt hverken udvalg eller ministeriet spørgsmål, men det kunne lige så godt være tilfælde at jeg havde foranlediget spørgsmålene.

Vi har her på k10 registrerede en del journalister og jeg har kendskab til at flere politikere indsamler viden fra k10................

........ hvor de bruger vores viden og forskellige spørgsmål og dokumentationer til at stille § 20 spørgsmål. Så jo, politikerne, embedsmænd, kommunerne, KL, Kommunernes Landsforening, regionerne og journalisterne følger med på k10, som et af de sociale medier, som har været med fra starten af.

Hvis du følger med på FaceBook vil du opdage, at mange henviser til flere af vores tråde, fordi vi fra begyndelsen har være dygtige til at kunne dokumenterer vores påstande.

Oftes er det, den til enhver siddende opposition, som sidder og får gode ideer til eventuelle § 20 spørgsmål, som vi i mange tilfælde ikke kan bruge svarene til noget, men...............

..... så en gang imellem indløber der svar, fra ministeren, på et § 20 spørgsmål, som fjerner al tvivl om et fortolkningsspørgsmål.

Det kan vi bruge til noget konstruktivt.

Ideer til § 20 spørgsmål: https://www.k10.dk/showthread.php?t=27017

Vi skal ikke gøre det sværere end det er, folketingsmedlemmer er ikke klogere end andre mennesker og har naturligvis opdaget, at de kan indsamle viden til deres næste § 20 spørgsmål her på k10.

Eksempel fra min hånd af:
https://www.k10.dk/showpost.php?p=273108&postcount=6

http://www.k10.dk/showthread.php?t=9156

Husk Folketinget er vores. Ministrene er til for vores skyld. Embedsmænd skal servicerer os iht dansk lovgivning.

Vi er, som vælgere, den øverste myndighed. Punktum!


Derfor skriver jeg mange henvendelser til både Folketing og kommunalpolitikere og bliver ved, indtil jeg har modtaget svar på det jeg spørger om. På et tidspunkt skrev jeg til samtlige folketingsmedlemmer, 716 almindelige breve, afleveret personligt i Folketingets posthus fordi en minister påstod noget som var forkert. Først 4de gang reagerede et folketingsmedlem af det udvalg det hørte ind under og krævede at jeg modtog svar på det jeg spurgte om.

Det kan alle gøre, hvis de har ressourcerne...... ligeledes da jeg fik Retssikkerhedslovens § 3 stk.2 skærpet imod bevidste misfortolkninger. Det tog mig ca 8 år med det samme spørgsmål indsendt til 5 forskellige ministre. BINGO så en dag blev de trætte af mine henvendelser og så kom der et teknisk lovforslag fra en Venstreminister Karen Jespersen, som foranledigede en skærpelse, så sagsbehandleren ikke selv kunne bestemme hvornår en sag skal afsluttes. Derfor skal man altid kende til sin dato for afgørelsen normalt skal falde. Det er politikerne der bestemmer det, ikke sagsbehandleren.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 29-08-2017 kl. 15:58.
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat