Se enkelt indlæg
Gammel 20-04-2017, 21:03   #20
updown
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2017
Indlæg: 12
Styrke: 8
updown er ny på vejen
Kære K10.

Nu har jeg været hos en psykiater og fået diagnosticeret PTSD.
Jeg tænker umiddelbart at jeg ikke er helt klar over hvad der skal ske for mine fremtidige udsigter. Psykiateren mener at jeg ikke skal i behandling i form af psykofarmaka, men han mener at jeg skal have samtale terapi for at se om min PTSD kan forbedres. Han anbefalede at jeg anmeldte en sygemelding, så jeg kan få noget ro. Mit spørgsmål lyder så, hvis man ikke bliver fri for PTSD, hvor store er chancerne så for at kommunen kan hjælpe en? Og på sigt måske tilbyde, at jeg eventuelt skal overveje at søge førtidspension. Da min psykiater også mener at jeg ikke kan arbejde med min tilstand.

Ser frem til at høre jeres meninger.
Mange tak.

Tak for svar Gunvor:

Tak for alle dine pæne ord Gunvor. Det er vigtigt for mig at tale med tidligere soldaterkollegaer, da det er en rigtig god støtte. Jeg har fulgt de råd, som jeg mener er passende til mig og min situation. Jeg har været til psykiater, og fået diagnosen PTSD. Jeg får noget støtte fra min tidligere kaserne, og også fra en forening som støtter PTSD ramte.
Jeg følger dig meget let i at der kan være et hav af forskellige udløsninger og situationer til at man kan få en PTSD, og du nævner at der er mange firkantede holdninger til hvordan og hvorfor man eventuelt måtte få en PTSD. Det jeg selv tror af egen personlig holdning er, at man igennem sit liv får traumer, som der bygger sig op, og til sidst knækker filmen på den ene eller den anden måde, hvor der er specifikke traumer man har meget svært ved at give slip på, som der begrænser mennesket og menneskets omgivelser i form af oplevelser og egen udvikling.

Vi er meget enige i at man skal leve i harmoni og have lykke og ro inde i sig selv. Ligeså snart at man træder ud af stadiet homøostasis i hele organismen, så er det at porten til sygdomme åbner sig, når man er ramt mentalt og ikke har det så godt.

Det var en meget behagelig oplevelse at tale med en psykiater, der var mange ting som vi var enige i, og nogle ting som vi ikke var så enige i. Men sådan blev det, også for at give psykiateren det bedste billede af at psykiateren ud fra mine fortællinger kan danne sig indtryk til at stille den korrekte diagnose.

Nu hvor du har anbefalet filmen ”Free the mind” fra 2012. Så ja, jeg har faktisk hentet filmen ned, og set den dengang hvor du skrev din besked. Jeg kan se at disse mennesker har fået hjælp, som faktisk har gavnet dem på længere sigt. Et af mine problemer er at hvergang jeg taler om mine traumer, så bliver min tilstand forværret, og det står på i en længervarende periode, indtil at det hele falder lidt til ro igen.

Jeg forsøgte til mit møde med psykiateren så vidt muligt i bedste omfang at forklare hele situationen og omstændighederne førhenværende og i nutiden til personen, så vi sammen kunne få dannet en højere enhed til det korrekte resultat. Åbenlyst kunne han hurtigt se at ud fra det jeg fortalte, så pegede det ekstremt i mod en PTSD. Så jeg har fået diagnosen, og fået tilbudt samtale terapi, da han mener at medicin ikke er vejen frem for mit vedkommende.

Der var mange forskellige, og også anderledes spørgsmål som man blev stillet, men det er jo rene procedurer for at sikre sig den bedst mulige behandling til hvad man nu måtte have fejlet.
Beklager det sene svar Gunvor.
updown er ikke logget ind   Besvar med citat