Se enkelt indlæg
Gammel 19-08-2020, 07:27   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.676
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Men bivirkning .. (tror jeg)

Kære NPH

Først tillykke, hvis dine anfald er stoppet, som vi håber de fortsætter med.

Hvorfor har du en mistanke om bivirkninger?

Jeg spørger, fordi at jeg selv har kraftige spasmer, som lægerne i første omgang ikke kunne forklare.

For at stoppe mine anfald afprøvede lægerne alle former for medicin, som gav mig frygtelige bivirkninger.

Lægerne foreslog til sidst Botox behandling i de ramte muskler.

Lægerne tilbyd indoperation af en Bachlofen pumpe, så jeg selv kunne sprøjte lidt medicin ind i ryggen.

Begge forslag afslog jeg.

Jeg mistede mit kørekort, i mit tilfæde pga for meget trafikfarlig meddicin.

Så jeg kender turen til fulde.

Senere fandt jeg selv årsagen gennem aktindsigt ved hospitalerne. Efter en lukket rutineoperation for fjernelse af en galdeblære, faldt en titanium operationsclip af, og ligger i dag i bughulen, oven på min blære.

Den forstyrrede mit nervesystem i højre side og gav mig spasmer, så jeg endte i en kørestol i 5 år, uden gangfunktion. I dag har jeg det godt og har kørekort påny, så ingen ynk.

Derfor det interessante spørgsmål, hvorfor tror du at dine anfald er bivirkninger?

Har du mistanke til en bestemt medicin, udover Lamictal?..... som har alvorlige bivirkninger:

http://pro.medicin.dk/medicin/praeparater/1684

Behandling med lamotrigin er forbundet med en let øget risiko for selvmordstanker eller -adfærd.
Brugada syndrom. Brug af lamotrigin bør nøje overvejes.
Forsigtighed ved tidligere overfølsomhed over for andre antiepileptika, idet krydsreaktioner er beskrevet.


Det letteste ville være at kalde dine anfald for Funktionel Lidelse,
http://www.k10.dk/showthread.php?t=30650 som jeg er arv modstander af.

Men endnu engang tillykke, hvis dine anfald er stoppet permanent og at du kan fortsætte med at fastholde dit kørekort.


Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 19-08-2020 kl. 07:33.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat