Se enkelt indlæg
Gammel 28-03-2018, 11:56   #20
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Typisk at sådan et brev sendes ud inden en højtid med mange helligdage hvor du kan gå og bekymre dig om din fremtid og ikke kan få kontakt med eventuelle professionelle hjælpere.

Skriver de ikke noget om hvad de forventer der skal ske med din ydelse?
Har de sendt klagevejledning med?
Hvornår skal du have besvaret partshøringen?
Hvis den forventes afleveret lige efter påske vil jeg råde dig til med det samme at skrive til dem og anmode om forlængelse af svarfristen så du kan nå at komme i kontakt med din hjælp der holder lukket i påsken.

Den lyder selvmodsigende synes jeg, kan sagtens være et tegn på at de er ude på at snyde dig.

Jeg kender ingen måder at undgå at lande mellem to stole for selv om at du pointerer alle de rigtige ting så risikerer du alligevel at kommunen lukker øjnene for fakta og du skal et smut i Ankestyrelsen og sidder i uvished i ca. 6 måneder.
Det eneste du kan gøre er at lave en god indsigelse og håbe på at de retter egne fejl.

Hvis de ikke skriver det er det jo svært at gennemskue om de vil give jobafklaringsforløbet eller om de vil "vurdere" at der ikke er behov for en afklaring af arbejdsevnen og henvise til dagpenge hos a-kassen som forsørgelse.
Min kommune skrev direkte i partshøringen at de ikke "vurderede" at jeg var i målgruppen for jobafklaringsforløb eller noget andet selv om jeg ikke var arbejdsprøvet.

Hvis du er medlem af en fagforening vil jeg råde dig til at kontakte dem for hjælp.
Alternativt er der patientforeninger som har socialrådgivere ansat som kan råde dig.

Uden præcis at vide hvad der står i partshøringen så vil jeg tro at du skal skrive en indsigelse hvor du henholder dig til at partshøringen er selvmodsigende og at du mener at du er berettiget til et jobafklaringsforløb da du både er helbredsmæssigt uafklaret og på grund af helbredet heller ikke har fået afklaret arbejdsevnen, eller hvordan det nu forholder sig.
Skrive noget i stil med at du ikke er rask, så du kan genoptage arbejdet og derfor heller ikke rask nok til at få dagpenge fra a-kassen og derfor mener du at du efter loven har ret til et jobafklaringsforløb.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat