Se enkelt indlæg
Gammel 03-02-2017, 01:44   #122
lille hjælper
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2016
Indlæg: 58
Styrke: 8
lille hjælper er ny på vejen
Hej

Vi har nu trukket klagen tilbage.. (ren taktik). Borgerådgiveren har haft kontakt til min fætters rådgiver, og der er håb for at, min fætter kun skal til 2- 3 samtaler, med en ergoterapeut, der skal høre om min fætters hverdag. Der efter er der en mulighed for at sagen er komplet, og kommunen kan afklare min fætter.

Det selvfølgelig helt grotesk, hvis det er tilfældet, og at gøre grin med alle andre parter i systemet, der har udført deres arbejde til punkt og prikke. Ikke mindst den syge borger.

3 samtaler med en ergoterapeut, er lige hvad der skal til ????????????

Men kan det klares på kort tid, er det alligevel bedre for min fætter, da en ankesag kan trække 6- 9 måneder, og man risikerer afslag.

Måske kræves der en kort praktik, men vi må se.

Borgerrådgiveren har nævnt et par gange, at nu er der jo gået ekstra 3- 4 måneder med ansøgning 17.2, hvor min fætter kunne have været i gang med et forløb....

Men vi mener uden tvivl at der ville gå 3 måneder efter fætters 1 samtale med rådgiveren.
1 samtale var sidst i september, og der kan vi så lægge 3 måneder til.
Rådgiveren havde IKKE læst journal, og udtalte til min fætter at hun ikke ville gøre noget p.t.
Efter mange år i systemet ved vi, at der snildt går 3 måneder her og tre måneder der. Så er det meget snævert at snakke om de tre måneder, når der er gået 5 år.

Men vi har valgt at "følge systemet", og fortrænge frustrationerne over hvor fuldstændig meningsløst, og selvmodsigende systemet er.
lille hjælper er ikke logget ind   Besvar med citat