Se enkelt indlæg
Gammel 29-07-2019, 12:07   #117
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Portør vinder arbejdsskadesag mod Ankestyrelsen 26. juli 2019

https://www.fagbladetfoa.dk/Artikler...brev&utm_term=

Københavns Byret giver portør John Laursen medhold i arbejdsskadesag mod Ankestyrelsen. Hans varige smerter, opstået efter et tungt træk på arbejdspladsen, skal anerkendes som en arbejdsskade.


John Laursen er hospitalsportør på Amager Hospital. Den 22. januar 2015 kommer han til skade med sin højre arm, da han under nattevagten trækker en 450 kilo tung linnedvogn op ad et skrånende gulv.

”Jeg mærkede et voldsomt træk i min albue og fik smerter i min arm. 20 minutter efter havde jeg en bule på albuen,” siger John Laursen, der arbejdede videre, så godt han kunne.

Dagen efter tager John til lægen, som konstaterer, at senehæftningerne er forstrukket. De næste to måneder er John Laursen sygemeldt, og han tager smertestillende medicin og går til fysioterapi og laserbehandling.

Det virker umiddelbart som en klar arbejdsskade. Alligevel skulle der gå fire år, før den blev anerkendt.

Ankestyrelsen afviser ud fra diagnose

Skaden anmeldes i maj 2015 til Arbejdsskadestyrelsen – det nuværende Arbejdsmarkedets Erhvervssikring. De afviser, at der er tale om en arbejdsskade.

Sammen med FOA klager John Laursen over afgørelsen. I Ankestyrelsen vurderer deres egen lægekonsulent, at der er en årsagssammenhæng mellem hændelsen og John Laursens smerter. Alligevel afviser Ankestyrelsen denne sammenhæng, da de modtager lægepapirerne, hvor der står, at skaden har samme symptomer som en tennisalbue.

Ankestyrelsen vurderer herefter sagen ud fra denne diagnose og afviser, at hændelsen er skyld i John Laursens smerter.


Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat