Se enkelt indlæg
Gammel 23-03-2014, 11:48   #29
Hejdien
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Alder: 58
Indlæg: 219
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
Hejdien er ny på vejen
Hedenstedpigen det er jo op til en hver hvad man vil og ikke vil men desværre er der ingen kommune i hele landet der vil hjælpe ud over hvad loven siger, og hvis du selv kan skaffe en lejlighed og et indskud så kan du bo lige i landet du vil , men skal du have hjælp af det offentlige så er der grænser for hvor de kan og vil hjælpe.

Du kan selvfølgelig være heldig at kommunen vil hjælp dig til en anden kommune, men så er det under anden lovgivning og fordi en flytning kan hjælpe dig på anden måde, og det skal kommunen så godtgøre over for den nye kommune, for så drejer det sig jo om en socialflytning..

Så lige nu og her lyder det faktisk til at kommunen er på den rigtige side af loven, og du skal hvis du vil være helt sikker ind og have aktindsigt og alt andet som kan dokumentere det du siger (også at det er en enkelt mand der træffer alle beslutninger ) der er en optagelse desværre ikke nok da du ikke kan bruge den som sådan i en ankesag..

Mine erfaringer med Brande (Ikast-Brande) siger mig flyt IKKE dertil før end du har fået feks dit ressourceforløb for ellers ender du med ikke at komme videre, sjældent har jeg set og oplevet en kommune der er så græsk katolsk ligeglad med lovgivningen (men igen man kan være heldig med sb )

For mig at høre så sidder du lige nu og har en rådgiver som hjælper dig hen imod et ressouceforløb og på den måde er du så meget heldigere stillet end andre, bolig osv er lidt af et luksusproblem hvis det er stedet man vil bo der afgøre det, desværre ...

At du har ønsker klart men et skridt af vejen er man nød til at tage..

Cykeltyven at folk går fra hinanden af økonomiske årsager er ikke noget nyt (det er sket mange mange år for ftp og fp) og lige nu er der mange KH modtager der går fra hinanden af økonomiske årsager, har lige været med ude og hjælpe en med en flytning, hun havde boet sammen med manden i ½ år og han havde hus, bil, børn og penge på kontoen til et nyt tag knoklet sammen gennem et helt liv, alt det skal han så nu forsøge hende og hendes to børn for...

Fordi han var et fjols og faldt for en KH modtager.

Hun har været matchet uden for arbejdsmarkedet i 18 år og har 8 ufærdige ressource profiler i sin sag kan godt forstå at sådanne mennesker vælger at gå hver til sit, det er nemt nok HVIS der er penge til at en indkomst kan dække det, men det er der desværre sjældent i de sager..

Der er en historie bag hver sag...
Hejdien er ikke logget ind   Besvar med citat