Se enkelt indlæg
Gammel 06-05-2020, 18:46   #607
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Vordingborg.... Jobcentret hvor retssikkerheden er en by i rusland...

Med Social- og arbejdsmarkedsdirektør Helle Linnet i spidsen

https://www.facebook.com/photo.php?f...type=3&theater

VORDINGBORG.... JOBCENTRET HVOR RETSSIKKERHEDEN ER EN BY I RUSLAND...

Så har jeg haft fornøjelsen af at støde ind i Vordingborg Jobcenter, som dermed blev den 36. kommune, jeg har haft sag i. Og hvilken kommune....

I Vordingborg har man åbenbart sine helt egne regler på såvel sygedagpenge- som retssikkerhedsområdet.

Det er rigtig smart, for så kan jobcentret blot raskmelde sine borgere uden noget som helst lægefagligt belæg herfor.

Og nu står min klient så uden forsørgelse.

Vi har naturligvis taget sagen til højeste sted ved kommunens arbejdsmarkedschef samt borgmester. De afviser begge fejl i sagen.

Så jeg må altså konkludere følgende;

1. I Vordingborg gælder almindelige forvaltningsretlige regler ikke. Heller ikke reglerne omkring tilstrækkelig belysning af en sag forud for en afgørelse, populært kaldet undersøgelsesprincippet.

§ 10 i Lov om Retssikkerhed og Administration på det sociale område, eksisterer ganske enkelt ikke i Vordingborg Jobcenter.

2. Medarbejderne i Vordingborg Jobcenter må være uddannede læger. Ret smart. Så kan man egenhændigt raskmelde en borger på baggrund af 2 lægeattester, der er henholdsvis 4 og 6 måneder gammel.

Min klients oplysninger om stærke helbredsmæssige psykiske udfordringer har ikke givet anledning til at indhente ny lægestatus. Tværtimod bærer afgørelsen tydeligt præg af, at jobcenter mener, der er tale om løgn.

3. I Vordingborg Jobcenter anerkendes psykologer tilsyneladende ikke som en faggruppe, der kan udtale sig om deres patienter gennem 5 måneder.
Så sparer man jo også den udgift til en status...

4. I Vordingborg kan jobcentret stoppe sygedagepenge, SAMTIDIG med at man indrømmer, at sagen ikke er tilstrækkeligt belyst. Og derfor henviser min klient til yderligere udredning ved psykiater på Rigshospitalet i juni 2020.

Hvordan i himlens navn hænger det sammen? Ovenstående stikker fuldstændig af fra al fornuft!

Iøvrigt anfører afgørelsen, at stress og generaliseret angst IKKE er en alvorlig psykiatrisk lidelse.
Dermed sagt. Stik du bare ud på arbejdsmarkedet med din lille ubetydelige psykiske lidelse....

Nu skal vi så vente ml. 4-10 måneder på Ankestyrelsens afgørelse - uagtet vores indsigelser. Og det véd Vordingborg Jobcenter godt.

De gør nemlig som andre kommuner; Tager chancen og håber på at borgeren giver op undervejs, og ikke magter at kæmpe længere....

Men det gør vi så ikke. For der er tale om en regulær svinestreg over for en borger, som jobcentret rent faktisk er forpligtet til at hjælpe.
Ikke hælde ud over kanten ved at optræde så stærkt kritisabelt, som er tilfældet i denne sag!

Til alle, der kæmper derude for at få ret. I skal IKKE give op! Det er kun, hvad nogle jobcentre håber på...


Tak, til Maj Thorsen, socialrådgiver for hendes utrættelige kamp for overholdelse af lovgivningen.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat