Se enkelt indlæg
Gammel 03-09-2013, 14:14   #11
simsons
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2013
Indlæg: 147
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
simsons er ny på vejen
Hej Peter

Jeg vil også gerne give dig kredit for at videresende din opsamling af links/skrivelser der modsiger Ankestyrelsens principafgørelse i denne sag du refererer til. (Og kredit for den opfordring/opmuntring du fik af Bodrum og andre på tråden).

Jeg har ikke ikke selv en invaliderende ryglidelse, men har anden lidelse hvor jeg kender til det at egen føling med kroppen og dens grænser, bliver overhørt trods argumentering vedr. egne erfaringer ved tidligere behandlinger/indgreb, samt vedlæg at læger/behandlere har støttet op om disse erfaringer. Men hvor bare én læge og/eller ét skøn for en afgørende myndighed, kan affeje denne dokumentering.

Udkast af afgørelsen:

Vi har herved lagt vægt på, at NN på trods af sine andre lidelser, herunder hendes gigtlidelse har været i stand til at opretholde et arbejde som rengøringsassistent i mange år frem til juni 2009, hvor hun sygemeldes på grund af en underlivslidelse og efterfølgende en ryglidelse.*

Vi har desuden lagt vægt på, at operation for diskusprolaps ikke udgør en væsentlig risiko for liv og førlighed. Vi har herved lagt vægt på, at risikoen for komplikationer med varige følger ved denne type*
operation er meget lav. I denne vurdering er indgået, at flere videnskabelige undersøgelser har vist, at det er yderst sjældent, at der vil forekomme varige komplikationer efter en operation for diskusprolaps i lænden.*

Vi er opmærksomme på, at NN har oplyst, at hendes krop ikke kan tåle en operation. Vi finder dog ud fra sagens oplysninger, at der er lægelig indikation for at NN vil kunne klare en operation for diskusprolaps.*

Vi har herved lagt vægt på, at NN tilbage i 2009 har gennemgået en operation af en stor cyste i maven, og efterfølgende en operation i underlivet.*

Vi har videre lagt vægt på, at NN ved ovenstående operationer i øvrigt har vist, at hun ikke har problemer med at tåle bedøvelse.*

Der kan ved afgørelse om forlængelse af sygedagpenge som udgangspunkt tages hensyn til, at der er behandlingsmuligheder af borgerens lidelse. Behandlingen skal efter al erfaring med rimelig sikkerhed kunne medføre en forbedring af helbredstilstanden og/eller arbejdsevnen og må aldrig efter al erfaring indeholde nogen væsentlig risiko for borgerens liv og førlighed.


Som jeg læser denne sag lyder det som om kvinden er blevet fuldstændigt overhørt i forhold til, at hun kæmper sideløbende med andre lidelser, som har svækket hende fysisk.

Jeg er opmærksom på, at selvom hun ikke havde haft disse sideløbende lidelser, så er pointen i tråden, at man ikke bare kan vurdere at en operation for diskusprolaps i lænden, ikke udgør ikke en væsentlig risiko. Håber hun ser denne tråd til at gå videre med sagen.

Og/eller der kommer noget nyt ind i forhold til det, at også Gigtforeningen ser problematikken i afgørelsen.

Sidst redigeret af simsons; 03-09-2013 kl. 14:24.
simsons er ikke logget ind   Besvar med citat