Se enkelt indlæg
Gammel 28-01-2011, 18:43   #6
TheLivingDead
På vej til at lære K10
 
TheLivingDeads avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2011
Lokation: Vejle
Alder: 57
Indlæg: 8
Styrke: 0
TheLivingDead er ny på vejen
Question Tak, men er stadig meget i tvivl...

Hej og tak for den dejlige velkomst trods min lange skrivelse..

Jeg har læst jeres svar igennem 100 gange og gået og spekuleret over det 10.000 af gange siden jeg læste dem.
Vil gerne komme med besvarelser på noget af det i skriver, men for belyse det bedre er jeg nødt til at tage lidt ad gangen, så det ikke bliver rodet for meget sammen. ;-))

Jeg kan bla. Oplyse til Hejdien at JA jeg kom på kontanthjælp den 01-+7-2010 i år, men pga. mine sygedagpenge udbetalinger ikke ligger sammen med kontanthjælp så fik jeg første måned intet, da jeg jo den 1-7 eller ugen før fik min sidste sygedagpenge udbetaling, som så resulterede i at jeg forventede at få en udbetaling af kontanthjælp den 01-08-2010 og det gjorde jeg skam også sølle 286,-kr. da min sygedagpenge udbetaling skulle dække fremefter og kontanthjælpen bagefter, så den 01-09-2010 kunne jeg så hæve lidt over 6000 i banken.
Jeg havde ikk råd til medicin i det tidsrum. Og ansøgte kommunen om hjælp, jeg sendte 7 ansøgninger til ydelsescenteret, og fik kun en skrivelse retur.
Kommunen ringede herhjem mens jeg var på kompentance centeret og spurgt min kone om jeg ikke havde mit medicin hvortil hun svarede nej og de bevilgede det hele asap.: men ikke i form af brev, men at vi kunne køre på nærmeste apotek og hente det og skulle bede apoteket om at ringe dem op når vi henvendte os, og vi fik udleveret medicin til en måned til en værdi af 1200 i kontant betaling, jeg ellers selv skulle have stillet med, og alt andet fik jeg afslag på, og det var, forteapeut, fys. Fodindlæg, Kontant overlevelseshjælp, og betaling af forfaldne regninger, til bla. Telefon, bil osv. (ikke at jeg ville have alt gratis) men når jeg blev aktiveret og SKULLE møde på centeret så havde jeg jo brug for transport mulighed, og når jeg ikke kunne betale vægtafgift, og telefon osv. så stod jeg jo dårligt, pladerne på bilen ville blive fjernet og telefonen lukket, og mærkeligt så er det IKKE godt nok til vejle kommune at man kun har en fastnettelefon, trods at det er den eneste de i reglen ”ville” give hjælp til, men de steder jeg har været i kontakt med nu, kræver de et mobilnummer af mig, da de ind imellem ikke har kunne få fat i mig på fastnet.
Detter er ingen undskyldning for mig og de ser på mig med mistro når jeg siger at de kan få min kones mobilnummer da jeg ingen har. (jeg har dog telefon, men er psykisk nede og kan ikke klare kortfristede konfrontationer, så derfor oplyser jeg at jeg ikke har et telefonnummer) det er min ”buffer” som jeg har behov for.
Jeg har til den nævnte rapport og møde blevet konfronteret på praktikstedet at jeg aldrig tager min telefon hjemme og at jeg ikke har oplyst noget andet nummer.,på trods at der på den raport hun rakte mig faktisk stod min kones telefonnummer, jeg pegede på nummeret og spurgte hvorfor hun satte mig i mistillid, overfor bla. Kommunen (jobkunsulenten) og praktikstedets leder som var den eneste der var til stede ud over mig, min kone, lederen og hende selv (kompentancevejlederen) og hun fejede det af bordet og angreb mig med andet, jeg har til Jobkonsulenten klaget og udbedt forklaringer, ligeledes til kompentancevejlederen, men intet fået retur, og jeg har skrevet til jobkonsulenten en længer skrivelse fordi jeg ikke kan blive hørt, og hun ringede til mig på fastnet 2 timer efter jeg havde sendt det på mail, og sagde at hun ville indkalde til møde (rundbordssamtale, som jeg krævede til afslutningsmådet) da jeg opfattede alt hvad jeg sagdeblev afvist og at der er så mange løgne fra kommunens side, samt at jeg blev betraktet som usammarbejdsvillig og benægtende.
Jeg har stadig intet hørt trods at jeg skrev brevene først i november måned.
Nu er det sådan at jeg jo efter den 01-09-2010 har været i aktivering og afprøvning, og har intet hørt siden november fra jobkonsulenten, kompentancevejlederen, og lederen på praktikstedet, og de fik alle 3 den samme skrivelse.
Jeg har nu fået rykket mødet den 3-2 til en uge senere, her i febuar.
Jeg føler og ved at de vil forlænge mig yderligere, og jeg kan ikke se hvorfor, bla.at jeg jo i første omgang sagde ja til 4 ugers praktik for at få afklaret min arbejdsevne, da det jo var deres krav.
Det har de jo så nu haft tvungen forlænget fra 01-11 til nu den 28-01 altså i dag.
Lederen på praktikstedet oplyste kompentance vejlederen i mit og min kones nærvær at hun ikke kunne se noget behov for at forlænge da jeg ikke havde ret meget arbejdsevne, men inden mødet var færdig og vejlederen oplyste at hun ville foreslå at jeg skulle forlænges og at livsstilscenteret var hendes anvisning og at hun havde snakket med min læge at jeg ALDRIG havde spurgt ham om henvisningen, der begyndte lederen på praktikstedet at kræve mentor timer i det halve år.
Men alt bliver ignoreret og jeg har ingen skrivelse fået fra kommunen ud over en kontrakt på en forlængelse som jeg har nægtet at underskrive trods at hun har truet med at stoppe kontanthjælpen.
Men lederen fik så bevilget 2 mentortimer i ugen af kommunen, og jeg har mødt op også til startmødet som jeg fortalte om, men lederen sygemeldte sig og min jobkunsulent mente ikke det var nødvendigt at hun kom, da vi kunne klare det selv.
Jeg ved godt at jeg selv kan kontakte lederen om mødet med hende i den forløbne tid, men som skrevet er hun omgivet af mennesker når jeg er der, og har også kun mødt hende 2 gange.
Jeg har valgt at møde hver onsdag fra 15 – 17 da de kun har åbent fra 13 – 17 og jeg har jo underskrevet på at de to timer om ugen er for det ”scociale” som var resultatet da jeg nægtede at underskrive en forlængelse.
Jeg har i tiden kun været til møde på kommunen (jobkonsulenten) en enkelt gang, hvos jeg selv bad om møde, da jeg blev nervøs for praktikken,(uge 3 i forløbet) dette fik jeg intet ud af, men der har ingen møder været på kommunen ud over kompentance centeret siden jeg søgte kontanthjælp.
Jeg ved godt at der er 3 måneders opfølgning, men har ikke været til møde ang. Dette ved min jobkonsulent. Jeg har endda spurgt om hvem der kan hjælp mig når jeg ikke forstår hvad de siger og forklarer og at jeg ikke mener de indraget mig i noget, men kun dikteter hvad jeg skal.
Hvad angår ansøgning om pension, så har min læge og neurologen jo udtalt sig egennem min læge at de anbefaler at man søger min pension, og alle jeg har været i kontakt med siger at det er noget alle mennesker har ret til, da jeg var i modtagelsen til kontanthjælp skulle jeg skrive under på en jobplad osv. og i denne står skrevet at JEG ønsker at få min mulighed for pension afklaret, jeg har snakket med ALLE implicerede om det, men ingen ha været behjælpelige med det, og de kommer bare med den samme smøre om at det har jeg ret til at få afprøvet, og så siger jeg HVOR og HVORDAN og de siger at det gør man på kommunen, trods at det er i deres bygning jeg står og spørger og endda deres medarbejdere.

Jeg er snart overbevist om at det er fordi jeg har klaget over afgørelserne 2 gange nu, og fået medhold i den første og ikke i den anden for derfor er jeg jo på kontanthjælp nu, jeg har ud over det klaget personligt over min tidligere jobkunsulents kompentancer og deres måde at behandle folk på.
Men får ikke medhold og derfor tror jeg de bevidst sylter mig til jeg opgiver kampen, og jeg må indrømme at jeg faktisk har opgivet, jeg kunne måske anke deres afgørelse om medhold til kommunen i region syddanmark eller hvor den kom hen, men tror det er ved at være for sent, da jeg er blevet presset til forløbet og ikke har orket mere mene de har aktiveret mig. (måske jeg skulle have haft hjælp)
Men det er nok også for sent nu at rette op på, jeg forstår bar ikke når man i (Florken´s) link, kan læse at BORGEREN SKAL INDRAGES men at dette faktisk ikke sker, for netop når jeg kommer med forslag så sker der intet som jeg måske kunne klare eller bryder mig om, så man måske kan få mere lyst og energi….
Jeg vender frygtelig tilbage…
TheLivingDead er ikke logget ind   Besvar med citat