Se enkelt indlæg
Gammel 24-08-2012, 10:25   #1
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Stuen er ny på vejen
Fleksjob beregning af løn efter reform er trådt i kraft

Hej, jeg var inde på beskæftigelsesministeriets hjemmeside og læse om den nye reform. Jeg kopierede dette:
----------------------------------------------------------------------
" Du får løn for den arbejdsindsats, du reelt yder – derudover får du et tilskud
Den nye fleksjobordning indebærer, at du får løn fra din arbejdsgiver for den arbejdsindsats, du reelt yder. Derudover får du et tilskud til lønnen fra kommunen, som kan udgøre op til 16.700 kroner om måneden (98 procent af den højeste dagpengesats).

Størrelsen på dit tilskud afhænger af din løn. Tilskuddet bliver nedsat med 30 procent af lønnen op til 13.000 kroner om måneden før skat. Når din månedsløn før skat overstiger 13.000 kroner, bliver tilskuddet reduceret med 55 procent af din løn.

Tilskuddet til lønnen er fuldt aftrappet ved en lønindkomst inkl. pension på 36.400 kroner om måneden."
----------------------------------------------------------------------

Må sige jeg blev mere forvirret end oplyst. Jeg forstår simpelthen ikke den der forklaring med størrelsen af tilskuddet. Er der nogen her som kan sætte et regnestykke op, for jeg er ikke så skarp hvad udregning angår, min hjerne står helt af.

Hvis man nu siger at jeg finder et fleksjob hvor antal timer gør at jeg vil tjene 13.000 kr fra arbejdsgiveren, hvor meget vil jeg så få i tilskud fra kommunen? Nogen kloge mennesker herinde der kan svare på det?
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat