Se enkelt indlæg
Gammel 22-09-2009, 07:39   #1
michael schrød
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2009
Indlæg: 11
Styrke: 15
michael schrød er ny på vejen
løn under sygefravær

Er der nogen der kan fortælle mig om mine rettigheder i forb. med (længerevarende) sygdom i et flexjob.
Jeg har været sygemeldt siden midt i juni måned og fik i juni og juli udbetalt løn fra min arbejdsgiver, der så fik refusion fra kommunen. I august stoppede lønudbetalingen imidlertid uden forudgående varsel. Min sagsbehandler i jobcentret hævder: "Du er bevilget fleksjob og ansat (som alle andre arbejdstagere) med en overenskomst inden for faget - HK privat i en IT- og marketingstilling. Du vil derfor have ret til et opsigelsesvarsel og - tid. Ved sygdom og sygefravær har du ret til løn under sygdom, og arbejdsgiveren har ret til sygedagpengerefusion. Arbejdsgiveren har jf. HK overenskomst ikke ret til at stoppe din løn, som du oplyser nedenstående".
Men nu har jeg fået melding fra kommunen at jeg - ekstraordinært - (da jeg er faldet for varighedsbegrænsningen) vil modtage sygedagpenge for september måned.
Jeg spørger så: Kan min arbejdsgiver nægte at udbetale mig løn for august og september måned jvf. ovenstående. Hvilket jeg også har forhørt mig om hos kommunen, men de har ikke svaret på min henvendelse.
På forhånd tak. vh MS
michael schrød er ikke logget ind   Besvar med citat