Se enkelt indlæg
Gammel 09-06-2019, 15:52   #16
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Umiddelbart tænker jeg at du kan vælge at søge på det foreliggende grundlag, som du selv nævner, men det kræver at du har søgt aktindsigt og ved at de nødvendige papirer ligger i sagen. Naturligvis kan du godt søge alligevel men risikerer at de afslår uden at sende den i rehabiliteringsteamet.

Ellers er der også en mulighed for at klage til jobcenterchefen over at sagsbehandleren leger læge (ud af det blå finder på at du må have en psykisk lidelse på trods af at din læge/læger ikke har ment det) og/eller klage over at kommunen forhaler sagen unødigt.

Har I en borgerrådgiver i kommunen? for så er det også en mulighed.

Jeg ville selv foretrække borgerrådgiveren som første prioritet, hvis det ikke er muligt så en klage til jobcenterchefen.

Det ville jeg gøre fordi det er bedst når kommunen indstiller til fleks i stedet for at du selv søger, du kan være heldig at din klage bliver taget til efterretning og at de valgte at sende den i rehabiliteringsteamet.
Hvis ikke har du jo stadig mulighed for at søge på det foreliggende grundlag.

Lyder som en forhalingsstrategi, nu er sagen formodentligt fuldt oplyst (med arbejdsevne vurderet til 9 timer), hvis de kan få lægen til at sende dig til psykiater nu så er der måske 6-9 måneders ventetid.
Hvis de selv betaler kan de vælge en jobcentervenlig speciallæge (her skal du kræve selv at vælge speciallægen i stedet for at accepter den af jobcenteret valgte).

Hvis de er heldige at du får en diagnose (evt. depression) så kan de påstå at din arbejdsevne teoretisk vil kunne blive bedre hvis du behandles for den psykiske sygdom du får diagnose på og så der er uendelige muligheder for at trække tiden ud i et ressourceforløb der holder dig på lav ydelse mens de forsøger at "udvikle din arbejdsevne" ved en behandling.

Hvis det endeligt lykkes dig at undslippe behandling og få bekræftet at du ikke har nogen psykiske lidelser (eller at du nu ikke længere er psykisk syg) så kan der være gået lang tid med det og nu påstår kommunen måske at dine tidligere lægeerklæringer og arbejdsprøvning er blevet forældet og nu kan du starte forfra med dit forløb.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat