Se enkelt indlæg
Gammel 02-08-2020, 20:33   #1
Sheldon
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2015
Indlæg: 8
Styrke: 0
Sheldon er ny på vejen
Sagsbehandlingstid førtidspension

Jeg har måttet opgive mit fleksjob og er i gang med at søge førtidspension men jeg synes godt nok at det trækker ud. Der er nu gået et år siden jeg var til første samtale med sagsbehandler, og hun nåede lige at færdiggøre sagsakterne og fik dem sendt videre til rehabiliteringsteamet inden corona lukkede alt ned (det tog 8 måneder på trods af at jeg fik at vide at orocessen ville gå lidt nemmere, da jeg kom fra fleks og man derfor allerede havde visse oplysninger).

Så kom corona og kommunen (København) lukkede ned og jeg hørte intet i 3 måneder indtil jeg pludselig begyndte at modtage mails fra jobcenteret med ledige fleksjobs og praktikker og jeg kunne konstatere på jobnet at jeg nu stod som ledig og ikke som hidtil som sygeneldt. Efter flere opkald til min (nye) sb kom jeg endelig igennem og fik at vide at raskmelding er almindelig procedure og at sagen vil blive sendt videre til rehabilitergsteamet, hvilket jeg havde fået at vide allerede var sket 3 måneder tidligere. Nu har jeg igen rykket et par gange for en status på hvor min sag er henne i forløbet og venter igen på svar.

Mit spørgsmål er hvor lang tid tager det normalt afra opstart af en fp sag og til møde i rehab team? Jeg synes 1 år er lang tid taget i betragtning at kommunen opererer med et servicemål på 23 uger. Jeg er klar over at alting er forsinket på grund af corona, men selv om man fraregner 3 måneders nedlukning, er det stadig en overskridelse af servicemålet på 100%.
Sheldon er ikke logget ind   Besvar med citat