Se enkelt indlæg
Gammel 25-03-2013, 01:25   #8
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af JRSeat Se meddelelser
Mange tak for jeres svar indtil videre.
Og til dig Peter kan jeg oplyse følgende:
Havde rigtig god effekt af min genoptræning efter operationen i august 2012.
I oktober begyndte jeg endda at cykle på min MTB, ture op til 10 KM, som gik rigtig godt.
Min hælfunktion på højre ben var kommet igen (har delvis dropfod) så alt gik hurtigt fremad.
Men det hele begyndte efterfølgende at vende, flere smerter i ryg og højre ben, og måtte i starten af nov. indstille genoptræningen, da jeg ikke kunne holde det ud..ved efterfølgende kontrol i Give d. 27.nov., mente lægen jeg havde fået en ny prolaps, og ville have mig scannet igen, og allerede der talte han om en stivgørende op. Og det går jo ikke så hurtigt i det offentlige, så ventede fra d. 27.nov til d. 7. jan. 2013 før der var tid til en scanning, også i Give. 1 times tid efter scanningen var jeg inde hos lægen, som kunne konstatere en ny prolaps, som han ville diskutere forløbet med sine kolleger.
13. jan. fik jeg brev fra sygehuset, at de ville fjerne den nye prolaps, og samtidig fiksere L4L5 med skruer. Med brevet var indkaldelse til forundersøgelse/klargøring til operation d. 28. feb. 2013 i Middelfart.
Ovenstående meddelte jeg min sb. via mail d. 17 jan.
Blev så indkaldt til møde d. 5. feb. hvor jeg fik at vide mine sygedagp. udløb 28. feb.
Jeg fik d. 7. marts indkaldelse til op. d. 3. april i Middelfart.
Som sagt klagede jeg over sygedagp. stoppet, og partshøringen gik til d. 19. marts, hvor jeg så her i går d. 23. marts, fik den endelige dom.
Så ja, der har været lang ventetid, da det jo faktisk blev konstateret ved min kontrol d. 27.nov. 2012....kan det bruges til noget??
Kan også bekræfte det ikke er arbejdsrelateret.
Jeg har været på arbejdsmarkedet siden jeg var 17, aldrig været arbejdsløs, og så pludselig bliver man ramt af sygdom, og bliver så sat ud på et sidespor, og overladt til sig selv.
Ved simpelthen ikke hvad jeg skal...overvejer at sige nej til operationen, og måske så søge pension..men tiden er knap, da operationen er d. 3. april.
Så håber I har en god løsning, gode råd til hvad jeg kan gøre.
Hilsen
Jan
Hej Jan
Dine tanker om at være sat ud på et sidespor, fordi du lige nu ikke er tilknyttet arbejdsmarkedet tror jeg rigtig mange af os her på k10 kan nikke genkendende til - det er vist sjældent sygdom kommer belejligt .

Du skriver, du overvejer et nej til operation - det er svært at sige, hvad der er bedst for dig, og hvad du skal gøre, men jeg kan fortælle lidt om min egen oplevelse af en stivgørende operation. Først vil jeg dog sige, at jeg fik en stivgørende operation pga medfødt spondylolistese med arcolyse. Jeg er opereret på niveau L5/S1.
Inden operationen kunne jeg arbejde på fuld tid (dog med besvær). Efter operationen har jeg pga smerter og nerveskader ikke kunnet arbejde på normale vilkår. De første år havde jeg fleksjob og nu har jeg fået førtidspension. Jeg har en meget lille gangdistance og har brug for hjælp til rigtig mange praktiske ting i hverdagen.

Når det er sagt er det jo slet, slet ikke sikkert det kommer til at gå sådan for dig. Dels har du en anden lidelse og dels er ikke to mennesker ens.

Hvis det var mig, tror jeg at jeg ville søge lidt på nettet i forhold til stivgørende operation (fx har Rygforeningen lige nu positive historier om denne operation) - men læse både om positive og negative oplevelser. Derefter ville jeg tage en snak med den læge, der skulle operere mig og stille ham/hende nogle (kritiske) spørgsmål.
I hvert fald er det nok noget af det jeg har fortrudt - at jeg ikke spurgte lidt mere kritisk ind til det.

Husk også, at du jo er i din gode ret til at udsætte operationen, hvis du har brug for mere tænketid.
Det er en stor operation (min tog 6 timer)' som man ikke bør underkaste sig uden man føler sig nogenlunde sikker.

Flere herinde har erfaring med netop den type operation, men også netdoktor og som nævnt Rygforeningen har debatter om denne
frup er ikke logget ind   Besvar med citat