Se enkelt indlæg
Gammel 15-12-2017, 10:52   #299
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
4 dec 2017. LÆ 121 til min praktiserende læge

Jobcentrets har så sendt en LÆ 121 til min praktiserende læge om en ny opdateret LÆ 125.
Helt uden at gøre mig opmærksom på det.

Skrevet af "konsulent/mentor" Hxxxxxxxxx xxxxxxx, som jeg har fået beskæftigelse på ikke skal være
min "mentor", hun er åbenbart stadig inde over min sag.

Her kommer så nogle flere problemstillinger ind i billedet, for som Peter så korrekt skriver her:

"Praktiserende læge har retten til at bruge LÆ 165 ...uopfordret"
https://www.k10.dk/showpost.php?p=318350&postcount=4

"der skal være overensstemmelse med det lægen siger til sin patient og det der bliver skrevet i erklæringerne."

Det kræver så at min praktiserende konsultere mig, og ikke selv vurdere alle mine skånebehov på
alle mine diagnoser.

Og da min egen læge som har kendt mig og hele min familie de sidste ca 20 år akut
har meldt sig langtidsyg med kræft, mindst 6 mdl og måske ikke kommer tilbage, skal
jeg få den nye vikar-læge til at forstå mine problemstillinger med kommunen.

Samt bruge/spilde tid på at fortælle ting, som min normale læge vidste.

Havde f.eks aftale med min normale læge, at hvis han fik "anmodninger" fra kommunen, at han så kontaktede mig,
så jeg kunne være medvirkende i min sag. Dette bad jeg også skriftligt og mundtligt læge-vikaren om i nov 2017.
Men det havde han åbenbart glemt eller ignoreret.

Jeg bad også om at læge-vikaren uopfordret lavede en LÆ 165 til Lærkevej.
Det ville han ikke... Hvad gør man så, man kan jo ikke tvinge en læge til noget. ?

"Den praktiserende læge har retten og pligten, til at meddeles kommunen, med patientens tilladelse, at
patienten foreslås, hvad der burde bevilges borgeren. Det være sig førtidspension, fleksjob etc."
https://www.k10.dk/showthread.php?p=318350#post318350

Denne nye læge-vikar kører så sin praksis på en anden måde, f.eks giver han kun tider
af 15 min varighed, og jeg kan ikke få 2 tider lige efter hinanden, dvs 30 min, så jeg må
tage de tider jeg kan få. Har en tid i næste uge hvor vi har aftalt at dette så skal gøres.

[Billede slettet pga redigering]
.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat