Se enkelt indlæg
Gammel 05-08-2017, 00:10   #41
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Eksempel på et Pensionsnævn.

Chefen bestemmer - også i pensionsnævnet

http://sn.dk/Naestved/Chefen-bestemm...artikel/673193

Pensionsnævnet betår af syv medarbejdere fra Center fra Arbejdsmarked - også kaldet jobcentret.

De syv bestemmer uindskrænket - i teorien, hvem der skal have førtidspension, og hvem der ikke skal i Næstved Kommune.
Her sidder fem socialrådgivere, en jurist og teamchef Jeanett Falkenstrøm, der fortæller, at nævnets beslutninger er konsensusbeslutninger.

- Vi får altid forhandlet os frem til en fælles beslutning, siger hun.
Nævnet består iøvrigt af seks kvinder og en mand.
Hvis der opstår uenighed i nævnet, har det aldrig været på tale at stemme om en afgørelse

Lovgivningen på området fordrer, at hver sag bliver vurderet og bedømt helt individuelt. Der er et vist spillerum for fortolkning i loven, men der er en række retningslinjer, som nævnet holder sig inden for.

Det er niveauet i kommunens tidligere afgørelser, og praksisbeslutninger truffet i Ankestyrelsen.

phhmw

Sidder formanden for dette tilfældige Pensionsnævn også i Rehabiliteringsteamet og indstiller til sig selv, når denne sidder i Pensionsnævnet?

Har denne formand for dette Pensionsnævn på noget tidspunkt være Mentor for en borger?


Hilsen Peter

Bilag

Tekst fra en tilfældig borger på Facebook

Anne xxx I København i mit tilfælde var det samme mødeleder i Rehabilitates Teamet, som på en temmelig arrogant facon havde indstillet til pensionsnævnet til afslag. Efterfølgende sad enerådigt i pensionsteamet og afgjorde min ansøgning om S. førtidspension. Hun, Marianne Pedersen var den eneste der havde se min sag.Jeg har på skrift fået dokumenteret, fra de 6 øvrige medlemmer, at de ikke overhovedet havde læst min sag og dermed har de heller ikke været med til at beslutte. Kommunens jurist sagde god for proceduren da det er under samme forvaltning. Smart!

Men Arbejdsmarkedets styrelsen var ikke enig, og skrev til mig, at det kunne indebære tvivl om habilitet, da det er tvivlsomt om samme person vil ændre mening blot fordi nu hedder pensionsnævnet. Og ikke mindst! Hvad mening er der i, at have 2 instanser, hvis samme person eller personer skal afgøre deres egen afgørelse. Dels bruges der ektra dyr tid både rent tidsmæssigt, men også økonomisk og jeg følte og fæler mig i den grad til grin. Hvis det overhovedet er muligt har jeg endnu mindre til overs for den dame, Marianne Pedersen end Mee Allerslev, som jeg i øvrigt ikke offentligt skriver hvilken faglig baggrund hun har.

Desuden skal afgørelser underskrives og ikke kun med navn, da enhver jo kan kan skrive et navn. Afgørelser efter digitliseringen skal i følge loven scannes underskrives og herefter sendes, men det gøres ikke. Jeg sendte skrivelse vai borgerrådgiver, og videre til Mee allerslev og Frank Jensen, men de sendte det videre til Bernstoffsgade til folk man ikke aner hvem er. Digitalisering har gjort meget nemmere, men det har også gjort det længere fra borger til lovgivere, udøvere af loven og dermed frustrationen større for os borgere. er der nogen herinde der kan fortælle mig hvordan jeg kan lave afsnit på facebook uden at ryge på næste linje. det kan jeg alle andre steder?

Sidst redigeret af phhmw; 05-08-2017 kl. 00:37.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat