Se enkelt indlæg
Gammel 10-11-2011, 23:08   #1
Desmond007
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2011
Indlæg: 274
Styrke: 13
Desmond007 er ny på vejen
Nu skal der ske noget!!

Hej alle

Nu har jeg fået nok. Jeg gider ikke at være flink mere.

Jeg vil prøve at give jer min historie, så kort og fyldestgørende som muligt.

Jeg har i de sidste 9 år lidt af panikangst, tilbagevendende depression, post traumatisk stress syndrom, og efter en tur på surfbrædt i Australien i 2003 hvor jeg fik et kraftigt vrid i ryggen så jeg mistede følelsen i benene i et kort stykke tid, døjes jeg nu med en skade på de nederste ryghvirvler og ved meget hårdt fysisk arbejde bliver jeg stadig lam i benene i nogle sekunder, hvorefter det forsvinder igen. Men jeg tuder ikke.

Nu har jeg været arbejdsløs og på kontanthjælp i over 1 år og jeg har nu været i praktik på en planteskole 1 uge 37 timer om ugen, og jeg måtte ringe og melde mig syg efter 5 dage, da min ryg låste sig totalt og jeg måtte en tur til kiropraktoren. Så jeg har skrevet til min sagsbehandler at jeg gerne vil ned i timer og jeg foreslog 15 timer om ugen. Intet svar endnu.

Før min nuværende praktik på planteskolen, har jeg været i praktik i en karateklub hvor jeg trænede med og havde forskellige praktiske arbejdsopgaver, og før karateklubben har jeg været på diverse lær at skrive ansøgnings kurser, alt sammen igennem kommunen.

For ca 2 måneder siden søgte jeg min sagsbehandler om fleksjob (altså før min nuværende praktik i planteskolen) og efetr min praktik i karateklubben og jeg blev så sendt til lægen med en LÆ251 mener jeg den hedder. Altså 4 sider med spørgsmål til min læge om mine muligheder for at varetage et arbejde og i hvilket omfang.

Da jeg de sidste to år selv har prøvet at finde årsagerne til min angst og depression igennem selvbetalt intensiv terapi, har jeg gået udenom min egen læge (som alligevel altid har alt for travlt) og jeg har lært så utroligt meget om mig selv, at det har været alle pengene værd.

Så min læge sad der med min LÆ251 og kiggede på sin computerskærm og det sidste hun kunne se, var at jeg for vistnok 1.5 år siden havde været hos dem og snakket om min panikangst. Så det endte med at jeg måtte gå til min sagsbehandler med en LÆ251 som min læge ikke havde kunne udfylde, da hun ikke havde nogle nye informationer omkring mit helbred.
Jeg har bestilt en ny tid hos min læge til om 14 dage og så vil jeg fortælle dem om min rygskade og de krampeanfald jeg får, for nu får alting om mit helbred at vide.

Så da jeg for 1 måneds tid siden blev kaldt til møde, var jeg spændt og tænkte at nu ville der sker noget med min fleksjobansøgning. Men nej, hun nævnte nærmest ikke ordet fleksjob, men viste mig hendes computerskærm, med steder jeg kunne komme i praktik. Jeg har været samarbejdsvillig hele vejen igennem, og jeg sagde ja til at komme i praktik på en planteskole, hvor jeg nu har været 1 uge og jeg er faktisk glad for det, men min ryg kan bare ikke holde til særligt meget og jeg får jævnligt krampeanfald, som jeg har lært er gammel angst der bliver "rystet af" og jeg har på fornemmeren at det også har noget med min rygskade at gøre.

Da min sagsbehandler er meget lidt meddelsom, vil jeg høre jer herinde hvordan jeg skal gribe min situation an, da jeg har super svært ved at hidse mig op og banke i bordet. Men jeg ved at det er det der skal til. FANDME!
Jeg vil bare gerne have noget arbejde jeg kan passe som ikke slider mig mere op og jeg kan ikke længere leve på en kontanthjælp, så derfor søgte jeg om fleksjob for 2 måneder siden, da jeg:

1. Har MASSER af byde på på en arbejdsplads og jeg har lysten til at arbejde
2. Ikke vil og kan leve på en kontanthjælp længere
3. Bare gerne vil have arbejdsmæssig og økonomisk ro i en periode så jeg kan træne min ryg og færdigbehandle min angst hos den psykoterpeut jeg har gået hos og selv betalt det sidste stykke tid og måske endemed at blive selvstændig som jeg altid har drømt om.

Så nu gider jeg ikke at lege flink længere! Jeg har haft det skidt i 9 år og nu er det på tide at jeg tager det fulde ansvar for mit liv og får styr på økonomien og mit arbejdsliv.

Hvad har jeg af muligheder for at få en fod ind på arbejdsmarkedet og en blid opstart, UDEN at skulle gå til en kontanthjælp???

Kærligst

Desmond
Desmond007 er ikke logget ind   Besvar med citat