Se enkelt indlæg
Gammel 24-08-2009, 11:11   #6
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Jeg plejede at være meget anti-Pia k. Jeg ville stadigvæk aldrig stemme på hende, men min holdning til hende ændrede sig, efter at jeg adskillige gange blev forulempet i byen af mænd med 'anden etnisk herkomst', og her mener jeg ikke 2. generations amerikanere / kinesere / vietnamesere eller østrigere. Jeg mener heller ikke alle muslimer, for så vidt jeg kan se, handler det ikke en dyt om religion, men om en specifik kulturel opfattelse.

Jeg er sgu aldrig blevet omringet af 5 danske mænd, blevet kaldt for dansk luder og raget på, men det er jeg altså af nogle arabere. Jeg har heller ikke oplevet, at danske mænd har fulgt efter mig, når jeg først har sagt 'nej, jeg er ikke interesseret', men det skete altså tit, dengang jeg gik i byen, før jeg blev rigtigt syg. Og rigtigt mange af mine veninder har prøvet det samme. Det er altså nødvendigt, at nogen siger højt, at der er visse former for kulturel opførsel, der ikke er ok.

Hvad folk tror på privat, rager mig en dyt. Men det er sgu ikke i orden at behandle kvinder som andenrangsmennesker, bare fordi det er normen i det land, man kommer fra. Og så er jeg enig med HeleneKr om tørklæder. Selvfølgelig skal der nok være nogle kvinder, som foretager et 100% frit valg om at bære tørklæde, men gæt, hvor frit det er, hvis man er vokset op i en familie, hvor ALLE kvinder bærer det, og man bliver omtalt som en luder, hvis man ikke gør? Hvis din mand og dine forældre insisterer på det, og du er opdraget til at gøre, hvad der bliver sagt. Er der så tale om et frit valg?

I øvrigt så synes jeg, det er pudsigt, at Nyrup for efterhånden en del år siden sagde, at Pia K aldrig ville blive stueren. Siden har S overtaget rigtigt mange af de holdninger, Pia stod for dengang.

Tro det eller ej, så er jeg dybt uenig med Pia på mange punkter, men ja, jeg synes, hun har sin berettigelse.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat