Emner: Formue ved KH
Se enkelt indlæg
Gammel 22-06-2017, 19:32   #3
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Hmm de skriver i linket
"Vi har også lagt til grund for afgørelsen, at Beskæftigelsesankenævnet i afgørelse af 1. november 2012 fandt, at opsparingen hidrørende fra børnetilskud og børnebidrag ikke var at betragte som formue, der skulle anvendes, før NN havde ret til kontanthjælp. Nævnet anså det for sandsynliggjort, at det indestående beløb på 75.193 kr. hidrørte fra opsparede børnetilskud, børnefamilieydelse og børnebidrag for perioden 20. oktober 2010 til 30. april 2012 og derfor er ydelser, der tilkommer NNs barn. "

Men jeg kan hverken finde historiske eller gældende principafgørelser fra den dato, der handler om det.

Jeg slog dog principafgørelse 69-13 op.
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=160381
Den står som historisk, og i bunden står der: "Denne principafgørelse er kasseret den 1. juli 2016, da der er kommet nye regler på området."

Men om det er nye regler ang modregning af §34, som principafgørelsen handler om, eller noget af det andet, står der jo ikke noget om.

Så medmindre man kan finde den der henvises til ang opsparing af børneydelser, så tror jeg ikke at kommunen giver medhold, da de vil bortforklare med det argument, at den principafgørelse du linker til, ikke er gældende.

Ankestyrelsen vil dog måske give medhold, hvis den afgørelse fra 2012 fortsat er gældende. Ved dog ikke lige hvor jeg skal lede efter den, udover der hvor jeg allerede har ledt.

Synes under alle omstændigheder at hun skal prøve at klage
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat