Se enkelt indlæg
Gammel 21-02-2013, 18:23   #1
TBQ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2012
Indlæg: 105
Styrke: 12
TBQ er ny på vejen
Helt konkrete spørgsmål...

SKAL der laves en ressourceprofil, når der ansøges pension på det foreliggende grundlag §17 ? (I henhold til den gamle lovgivning før 2013)

Er det sandt at det er kommunen der alene må vurdere visse lægelige udtalelser mv der skal indgå i ansøgningen/sagsakterne ? Dvs udelukke ting og udtalelser som de ikke finder relevante for din sag ?

Hvis der findes lægelige udtalelser om fx en stationær ryglidelse, men kommunen alene er skyld i at disse udtalelser ikke indgår i sagsakterne pga manglende indhentning af lægepapirer - må kommunen så udelukke dem i en pensions ansøgning som skrevet i første spørgsmål ?

Er det sandt at man IKKE har ret til at blive partshørt, når der ansøges på det foreliggende grundlag, når man har aktindsigt og derfor har set hvad der indgår i ens sag ?

Er det sandt at man IKKE har ret til et møde, hvor man forsvarer sin sag overfor dem der træffer afgørelsen ?

---

Hvis der findes, hvilket der formentlig gør, love som helt præcist beskriver ovennævnte på den ene eller den anden måde, så vil jeg sætte meget stor pris på at de linkes til eller sættes ind sammen med eventuelle svar

Jeg er desværre ikke så god til at omsætte det til min egen sag, derfor har jeg stillet meget direkte og konkrete spørgsmål... Jeg kan fortælle det nok så meget til min kommune, men det hjælper bare slet ikke
TBQ er ikke logget ind   Besvar med citat