Se enkelt indlæg
Gammel 24-08-2017, 18:42   #102
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Har vi virkelig ikke råd til de handicappede?

Til Folkemødet på Bornholm i år mødte jeg en af mine tidligere kolleger.

Det er en kommunal topchef, som jeg sætter meget højt, netop fordi han har en grundlæggende social forståelse og et konkret kendskab til de forskellige socialfaglige tilbud i kommunerne.

Jeg spurgte ham, hvorfor kommunerne ikke gør mere for de handicappede bl.a. ved at leve op til kompensationsprincippet.

Til min store overraskelse svarede han: ”Vi har ikke længere råd.”

https://www.mm.dk/blog/har-vi-virkel...-handicappede/

Kompensation er en investering

Mange kommuner og KL har i de sidste år sat fokus på investeringstankegangen i forhold til mennesker med sociale problemer. I 2013 udgav KL et generelt oplæg til fremtidens socialpolitik under overskriften ’Invester før det sker: Et debatoplæg om fremtidens socialpolitik’.

Kommuner skaber udenforskab

For mig at se har mange kommuner og i hvert fald KL helt grundlæggende glemt kompensationsprincippet, og hvad det konkret betyder. I stedet taler man om mestring, som på KL’sk defineres således i førnævnte oplæg:

phhmw

Ovenstående analyse viser for mig, at kommunernes private "fagforening", KL, Kommunernes Landsforening, som du betaler kontingent til, IKKE varetager borgernes interesse.


Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat