Se enkelt indlæg
Gammel 03-12-2011, 11:08   #6
nala
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2011
Indlæg: 70
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
nala er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zentamor Se meddelelser
Som det er nu, kan man kun få sygedagpenge i 52 uger med mulighed for forlængelse. En forlængelse kræver enten at din tilstand er varig, stationær og ubehandlelig, eller at lægen udtaler sig om, at du inden for 2 år bliver så rask at du kan genoptage ordinært arbejde.

Ingen kan forlange operation med store risikoer, så du skal ikke gøre det kun for muligheden af at få dine sygedagpenge forlænget, jeg mener operation må være din egen velovervejede beslutning om, muligheden for i det mindste at blive smertefri. Samt at operation kun bør besluttes i samråd med din læge/læger.

Den er lidt tricky din sag, for operation er en behandlingsmulighed, som muligvis enten vil gøre dig rask igen, eller så meget bedre at du muligvis kan visiteres til revalidering eller fleksjob.

Hvad siger din læge til din tilstand uden operation? Er der mulighed for at lægen kan erklære din tilstand for varig, stationær og uden behandlingsmuligheder? Er det muligt at lægen kan erklære at operationen er forbundet med en betydelig risiko for lammelser eller at operationen er experimentel?

Jeg tror at dèt kommunen mener med afklaring eller behandling er det rent lægelige, altså at du skal afklares rent lægeligt - kan du behandles eller kan du ikke?

Hvis lægen kan erklære at du efter operation og/eller genoptræning bliver rask igen inden for 2 år, så kan dine sygedagpenge forlænges - ellers er jeg bange for at du havner på KH, hvis lægen heller ikke på nuværende tidspunkt og uden operation, kan erklære din tilstand for varig, stationær og uden behandlingsmuligheder.

Ikke nogen stor trøst, du er simpelthen faldet mellem to stole og faldet for sygedagpengebegrænsningen.

Er det en arbejdskade med en eller flere prolapser, så få det anmeldt som en arbejdsskade. Så længe der verserer en uafgjort arbejdsskadesag i Ask, lige så længe forbliver du på sygedagpenge. Dèt kunne være en mulighed, det lyder voldsomt med så mange alvorlige prolapser.

Andre kommer forhåbentligt på banen i din tråd.
Min sygdom er jo meget kompleks, og ja jeg tager den operation, af den grund at smerter og føle/sanseforstyrrelser forværres og er uholdbart, et mareridt - og jeg ved ikke hvad jeg kan gøre, for ikke at forværre det tryk jeg har på rygmarven. Mine ben visner, og jeg har flere gange oplevet forbigående lammelser, hvilket jo er ganske angstprovokerende, og derfor føler jeg, at jeg ikke har et andet valg, enten kan jeg vente på at blive lam stille og rolig, eller også få en 50/50 chance for at få det tryk væk, og håbe på, at jeg ikke har fået permanente skader. Og få et liv igen...! Jeg har jo intet liv.*

Jeg fik allerede tilbage i april at vide, at det kun var operation, der evt. kunne hjælpe mig, jeg har ingen mulighed for at træne den prolaps ind igen.*
Kirurgen sagde ved sidste samtale, at hvis ikke operation, så kunne jeg ikke tilbydes andre behandlingmuligheder. Ja, andet end morfin.
Så ja - den eneste behandlingsmulighed, på lige den prolaps, er operation. Nervebetændelsen, risikere jo at blive værre og værre, hvis ikke man finder årsagen til den. Og lige nu ved jeg jo ikke hvad er hvad, andet end at jeg ved at den tiltagende nedbrydning af mine ben, og tissen i tide og utide, samt mavesmerter, isben mm, skyldes den thorakale prolaps. Men andre symptomer, som er diffuse, kan jo godt stamme fra de andre prolapser, eller den nervebetændelse, og slidgigt, kan jo også give en form for smerte! Har også nedsat kræfter i hænderne, og føleforstyrrelser der, så det er bestemt ikke den thorakale prolaps.*

Min læge ved godt jeg har taget beslutningen, men ved også hvor hårdt presset jeg har været fra kommunens side.*

Min læge har jo kirurgens ord for, at min arbejdsevne ikke bliver forbedret ved en operation, det vidste SB også og jeg har under mit sygdoms forløb, spurgt hvad jeg kan gøre, for ikke at ryge for varigheds-grænsen, og det jeg får at vide, er at jeg skal presse kirurgen til enten at give mig dato for operation, eller en afklaring. Og nu hvor jeg får en dato, så sætter hun disse betingelser op, som hun på forhånd ved, han ikke kan svare på.*

Jeg startede sygdommes periode med at opdage jeg havde en knude i brystet, som bare viste sig at være en cyste, dog opdagede man så at jeg havde forstadie til kræft i det andet bryst, så det første kvarte sygdomsår, gik med operation, og efterfølgende har jeg måtte igennem 30 strålebehandlinger på RH.*
Fik genoptræning, men KUN genoptræning af det bryst, som fik stråler..!*

Så det har virkelig været en umenneskelig hårdt år. Og på trods og i osv, så evner jeg stadig at bevare humøret, sådan nogenlunde.*

Men kan jo være kommunen bevist vil have at man opgiver, og siger adios til livet, så har de jo et problem mindre.. Det er ihvertfald sådan det føles.*
Men jeg er jo pokkers glad for livet, og det eneste jeg ønsker er at blive rask, eller så rask at jeg kan få noget livskvalitet igen.

Min frygt som nævnt er jo at kirurgen ikke kan sige noget om min tilstand, da han jo ikke engang ved om jeg kan gå, efter endt operation.*
Min egen læge har allerede i starten afgivet i hendes attest, at jeg ikke skønnes til at kunne arbejde fuld tid mere. Har flere sygdomme, som er stress relateret, som jeg får medicin får.

Forhøjet blodtryk, begyndende mavesår, forhøjet kolestorol.

Min SB har udtalt hun vil indhente en ny status attest hos egen læge, hvilket hun ikke har gjort.
Jeg har bedt om et kopi af min ressource profil, som jeg heller ikke har modtaget.

Nej det er ikke en arbejdsskade. Har nok arbejdet ret meget igennem livet, er tilbage i 99 opereret for diskusprolaps i lænden, og fik et piskesmæld for 25 år siden, som har gjort, jeg har haft problemer, specielt det sted, hvor den værste prolaps sidder. Her er jeg blevet knækket i mange år, min datter blev oplært i at knække min ryg. Jeg har skæv ryg, og ydermere har jeg en mindre pukkel, ved ikke lige fagudtrykket.*

Uhhh - ikke et kønt billede jeg her tegner af mig selv.. :O/ :O)*

Tak for din respons.*

ps. Jeg har læst at man kan søge en midlertidig pension... Mange mener at den ikke eksistere mere, men det gør den.*
http://www.dukh.dk/netradgivning/for...fortidspension

Kunne denne ikke være aktuel i min sag?

Er det muligt at lægen kan erklære at operationen er forbundet med en betydelig risiko for lammelser eller at operationen er experimentel?? det forstår jeg ikke helt? Min læge kan bekræfte at der er over 20 procent risiko for lammelser. Men at det skulle være experimentel, kan det ændre noget? Der udføres jo kun 5 af sådanne om året, hvilket jeg fik fortalt.

Jeg er kun medlem af en a kasse, og dem har jeg slet ikke kontaktet, for det vil jo koste mig penge at få dem på banen ikk? Det er ASE.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Bobbi Se meddelelser
Hej Nala

Jeg er ny herinde så jeg har ikke så meget erfaring med reglerne - men jeg har selv stor glæde af min fagforening jeg havde dem med i starten under min fyring jeg troede jeg lige selv kunne snakke med kommunen men hvis jeg ikke havde fået fagforeningen med i min sag havde min sag været lukket i maj 2011 men den køre den endnu

Mvh Bobbi
Hej Bobbi

Jeg er kun medlem af a-kasse, hos ASE. Vil det ikke koste mig penge, hvis jeg skal have dem på banen?

Citat:
Oprindeligt indsendt af SÅrdnok! Se meddelelser
som det ser ud er den op du afventer "en risiko fyldt" , det betyder at du IKKE er pligtig til at sige ja
Det betyder endvidere at kommunen SKAL se bort fra dette ved en evt ansøgning om FTP
Hvordan dine chancer er for at blive tilkendt pension ? ...umuligt at sige i dette syge system !
Der er i hvert fald adskillige der er tilkendt UDEN op, med væsentlig færre symptomer !
Ja det fik jeg også at vide.. Og da jeg så blev presset af kommunen, mht en afklaring eller en behandling, så spurgte jeg over mail min SB, hvad hvis jeg havde sagt nej til den operation, hvilket hun aldrig har svaret på.
Jeg oplever at blive ignoreret med de spørgsmål jeg kommer med.

Jeg har skrevet hende, at jeg jo så er tvungen til at takke nej til den operation, når hun ene øjeblik kræver en behandling, og det andet øjeblik en garanti, for at operationen vil forbedre min tilstand, hun er jo velvidende om, at jeg kan risikere at blive lam, så en garanti for bedring, får hun da ikke fra kirurgen, jo måske hvis det lykkes, hvilket jeg jo håber, men jeg skal sq da lige komme mig efter sådan en operation. Hvis de går ind foran, så er det ribben de skal knække, mine lunger der skal punktere, forbi hjertet, for så derfra at få adgang, til den prolaps, den sidder lige imellem skulderbladet.

Hvis jeg takker nej til operation må udgangspunktet jo være, at de vurdere mig, i den tilstand jeg er i dag? Men vil de nu acceptere at jeg vil vente med operation, til kommunen er afklaret med, om hvilke arbejdevner jeg har? Eller om jeg i det hele taget har nogen tilbage.

Operationen vil kun "lindre" mine symptomer i benene, men vil ikke forbedre min arbejdsevne, det har kommunen for lang tid siden fået at vide.

Min sagsbehandler har fået ALLE notater fra kirurgen, og neurologer. Og den note fra min egen læges samtale med kirurgen, om at min arbejdsevne ikke skønnes at forbedres efter en operation.

Jeg synes godt nok jeg har meget, alt for meget, og jeg ved ikke hvordan jeg nogensinde skal komme mig, hvis jeg ikke får ro omkring min eksistens.

Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
er helt enig, desværre kan man sige.

sygdagpenge er en kort ydelse
1 der skal være en dato på hvornår man bliver rask
2 At det er slået fast man aldrig kommer i ordinær beskæftigelse, så kommunen skal vurdere til fleks eller pension

Ja men det er jo umuligt at sige, når man ikke ved udfaldet af operationen.
Ja, men hvem slår så det fast? Hvem bestemmer det?

Sidst redigeret af Webmaster; 03-12-2011 kl. 17:16. Årsag: 5 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et
nala er ikke logget ind   Besvar med citat