Se enkelt indlæg
Gammel 03-12-2011, 06:31   #1
nala
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2011
Indlæg: 70
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
nala er ny på vejen
HJÆLP!!! Operation og så stopper de sygedagpengene

Hej.
Kvinde 47 år,

Jeg blev tilbage i november 2010 syg, troede jeg var brændt ud, stress, smerter over hele kroppen, og en klump under venstre fod, som jeg ikke helt forstod hvad var.
Nu, et år efter, har jeg fået konstateret ikke mindre end 6 diskusprolapser, 1 i nakken, 3 i brystdelen, og 2 i lænden. Mr konklusionen i januar, skriver multiple diskusprolapser som påvirker nerverødder og medulla. MR nr. 2 foretaget i november, siger at der er tryk på rygmarven med 60 procent af rygmarvens bredde på den ene prolaps, som sidder et meget kritisk sted, nemlig th5/th6.
Ydermere har man så konstateret at jeg har en nervebetændelse, som man ikke kender årsagen til, samt moderat slid i hele ryggen samt nakken.
Min tilstand er voldsomt forværret i det her år der er gået, og jeg har som eneste behandling fået lyrica, som ikke hjælper, og nu får jeg så oxynorm.
Mit liv består af, at holde mine symptomer ud, mine ben er ved at visne væk.

Kommunen sagde tilbage i oktober, at jeg skal have en afklaring, eller en behandling, hvis de skal forlænge mine sygedagpenge. Har kun været til samtale 3 gange, i løbet af det år jeg har været syg. Resource profilen har jeg selv udfyldt, på trods, af at jeg har forespurgt om hun ikke skal være med til udfyldelsen af den.

Jeg er tilknyttet en neurokirurg, som nu har indstillet mig til operation. Der er MINDST 20 procent risiko for lammelse, og 50 procent chance for at få bedring. Dette har min sagsbehandler vist lige fra starten, hvor operation kom på tale. Kirurgen er meget nervøs for denne operation, da den er ret omfattende, og man højst sandsynlig skal igennem brystkassen for at komme til prolapsen. De udføre sådanne operationer 5 gange om året. Så en forholdsvis sjælden lidelse.

Nu kunne jeg så fortælle kommunen, som jo har presset på med den operation, eller afklaring, at jeg nu skulle opereres. Og at jeg nu fik en behandling, som kommunen jo bad om, for at forlænge de sygedagpenge.

MEN MEN MEN, er godt nok knust... i dag, fredag, får jeg så svar fra sagsbehandleren som skriver, :

Det var godt at du endelig har fået en dato for operation.
Jeg vil indhente journaloplysninger i forhold til hvordan man vurdere din tilstand efter operationen vil være.

I forhold til evt. forlængelse af sygedagpengeretten, kan den forlænges såfremt at det lægeligt dokumenteres at din tilstand vil blive bedre efter operation.
Kan man lægeligt ikke udtale sig om hvordan din tilstand vil være efter operatioen, og står din sag som uklar, uafklaret og uvis, er det desværre sådan at forlængelsesmulighederne ikke tilgodeser uklare og uvisse situationer.

Men lad os se hvad han udtaler til mig.


Hun ved godt, at mine arbejdsevner ikke skønnes at blive forbedret efter en operation, dette har hun sort på hvidt fra min egen læge som har talt med neurokirurgen.
Ydermere har jeg jo under foranledning af SB, skrevet neurokirurgen, at hvis ikke snart jeg får en behandling eller afklaring, så vil man fratage mig min eksistens.
Neurokirurgen, fortalte til den samtale hvor jeg blev indstillet til operation, at han ikke kan vurdere om hvor god jeg bliver efter en operation, at han ikke kan bedømme mine arbejdsevner.
Han kan jo ikke engang sige om jeg kan gå ud af RH igen, efter endt operation.

Så jeg synes godt nok at det er et kynisk melding fra kommunen, og her ser jo ud til at den kun er den ene paragraf hun søger under.
Hun nævnte allerede ved vores første møde tilbage i august, (min 2. sagsbehandler) at hun ikke kunne sætte en afklaring igang mhp førtidspension eller flex job, førend jeg havde en afklaring eller en behandling i sigte.
Og nu hvor jeg har behandling, og lidt med "livet" som indsats, så vil hun afkræve et svar fra kirurgen, og hvis han ikke kan give hende et svar om bedring, så står min sag som uvis, eller usikker? Og så ryger min eksistens.

Jeg har hus, bil, ikke noget jeg kan sælge her og nu, og få penge ud af. Jeg har ingen familie der kan støtte mig økonomisk.

jeg har kontaktet dukh.dk, men her fortalte man mig, at der var rigtig mange der stod til at skulle have en operation, hvor ens sygedagpenge stoppede, men de ringer igen mandag, og håber på bedre rådgivning.

Jeg mener ikke det her er rigtig, jeg er rigtig meget i chok.

Jeg skrev tilbage til SB, om hun ville ringe mig, dette gjorde hun ikke, så skrev jeg, at jeg følte mig tvungen til at sige nej tak til den operation, for jeg kan da ikke både stå til at miste min eksistens, samtidig med at jeg skal igennem en operation, med så stor en risiko for lammelse.

Jeg har levet ludfattig i det her år, oveni sygdommen, men det tegner jo sig til at blive endnu værre, når kommunen får held med at få stoppet mine sygedagpenge.

Håber i kan finde hoved og hale i mit indlæg, og håber på at få noget respons og lidt om, hvad jeg kan gøre, eller skal gøre?


/M

Sidst redigeret af nala; 03-12-2011 kl. 08:06.
nala er ikke logget ind   Besvar med citat