Se enkelt indlæg
Gammel 27-01-2017, 11:52   #260
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.747
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
En god pointe!

Kære VENDETTA

Jeg takker for dine pæne ord.

Du har en god point her.

Hvis samfundet kræver, at du indtager en medicin for at forbedre din arbejdsevne og denne medicin, som mange mediciner har som bivirkning, at det giver vægtforøgelse........

.... og samtidig med, at sagsbehandleren kan tvinge dig til at tabe dig, som bare kræver een læges formodning om at det er fremmende for din arbejdsevne,............. så har vi jo et dilemma af de store.

Eller bruge et tvunget vægttab, som argument for afslag, til ansøgning af invalidebil iht Servicelovens § 114. Alle midler bruges til at underbygge et afslag inden for alle §§.

Sagsbehandlere ved jo udmærket godt, hvor svært de overvægtige har det med at tabe sig.

Et dilemma, som vi ikke må glemme, hvis vi havner i situationen.

Hvad kan vi gøre?

Hvis du er i tvivl, om bivirkninger herunder vægtforøgelse, findes der på og med hjælp fra Apoteket en "udvidet indlægsseddel" som er overraskende informativ.

Den beder du Apoteket printe ud til dig.

Hvis "vægtforøgelse" nævnes, som en bivirkning skal dette nævnes i en anke/klage, hvis man bliver udsat for eksempelvis Principafgørelse 154-12

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=153728

Tak, for dine tanker, som jeg i 2019 vil bruge, i mit arbejde for at få et permanent stop for tvang i behandlingen.

Spændende argument, særligt når vi ved, at folketingspolitikere følger med i denne tråd.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat