Se enkelt indlæg
Gammel 26-06-2010, 13:45   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Kære Hansemand.

Jeg tror, du har stillet dig selv en umulig opgave.

Der er så mange skumle ting i skattelovgivningen, så ikke engang professorer kan blive enige.

Eks. kan hjemmearbejde ødelægge det hele.

Se her, hvad jeg mener:

Citat:
Blot en time
Lad os tage et eksempel. Mekanikeren fra Hillerød bliver bedt om at tage til bilfirmaets hovedsæde i Japan i et lille års tid, efteruddannelse, arbejde, opgradering, livslang læring, og hvad vi ellers går ind for.

Hvis han arbejder efter reglerne om ‘udlandsarbejde i mindst seks måneder’ afbrydes hans udlandsophold, hvis han arbejder blot en time i Danmark. Går han ned på værkstedet til en fyraftens-kaffe fredag i de to uger, han er hjemme, skal han holde sig fra computeren, firmatelefonen og alt, der ligner arbejde. Ellers er han med fast bopæl i Danmark pludselig tilbage fra sin udstationering, selv om han skal derud igen. Det siger sig selv, at den bærbare computer er det rene gift mod klarhed.
http://www.information.dk/237470

Og så det store spørgsmål:

Hvis en førtidspensionist flytter til udlandet og arbejder 1 time om ugen der, beskattes denne så i "arbejdslandet" eller gælder alle de dobbeltbeskatnings- og bopæls- og opholdsregler så?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat