Se enkelt indlæg
Gammel 14-02-2012, 22:58   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
For ca. 13 år siden, da jeg var ny i kontanthjælpssystemet, fik jeg et mindre beløb i §34, det var under 300 kr.
Med jævne mellemrum skulle jeg underskrive de der oplysningssedler hvor man bl.a. bliver oplyst om, at man har pligt til, at oplyse om man f.eks. har fået varmepenge retur.

Jeg mente jo ikke, at mine for-meget-betalte varmepenge havde noget med kommunen at gøre, de var jo betalt af min kontanthjælp, som ikke var tilbagebetalingspligtig.

Af andre årsager ringede jeg til en sagsbehandler der var tilknyttet Ekstra Bladet dengang, og jeg spurgte hende bl.a. om kommunen kunne gøre krav på de penge, jeg kunne få tilbage i varme fra boligselskabet.

Hendes svar var, at hvis jeg modtog §34, så kunne kommunen gøre krav på varme-pengene, men ellers ikke.

Eftersom jeg ikke fik ret meget i §34, men plejede at få ret mange varme-penge retur valgte jeg, at afstå fra fremover at modtage §34.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat