Se enkelt indlæg
Gammel 28-12-2013, 06:25   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
De har desværre ikke andet end kontanthjælpen, og får det sikkert heller aldrig. At søge førtidspension vil ende med brøkpension med lav brøk, så det har både retshjælpen og privat socialrådgiver anbefalet dem at se helt bort fra.

Men jeg tror du/i har ret - det hedder simpelthen bare aktivitetsparate, selvom de ikke er aktivitetsparate. Manden ligner ud-skidt æblegrød på en tintallerken fordi han er Hortons patient og lider af klyngehovedpiner, samt har post traumatisk stress syndrom efter årelang totur, hans fødder og ben er også ekstremt medtaget efter flere år med jævnlig falanga. Han har også nogle grimme perioder hvor han fare rundt på gaden ind og ud mellem bilerne, fordi han tror han er i krig og nogen vil skyde ham - det er som regel der jeg kommer ind i billedet, fordi jeg er den eneste (underligt nok!) der kan få ham ned på jorden igen.
Konen ved jeg ikke rigtig hvad fejler, hun ser ikke syg ud (modsat manden!), men det ved vi jo kan snyde....måske har hun det i virkeligheden værre.

Desværre er det et par som jeg vil betegne som nogen af vores aller svageste og som bare sidder fast på den kontanthjælp, men gudskelov de har hinanden og har fået en familie, og at de har holdt sammen som gifte, selvom de kunne have scoret det dobbelte ved at på hver for sig.
Jeg føler virkelig med dem!

Og der sidder sikkert flere ude i de små stuer, der også har det rent af helvede til, men som er røget på røven mellem to stole og ikke selv kan komme op. Dem tænker jeg meget på i disse nye tider
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat