Se enkelt indlæg
Gammel 01-02-2013, 16:01   #1
Winsof
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2013
Alder: 55
Indlæg: 11
Styrke: 12
Winsof er ny på vejen
Depression udløst af stress

Mærkede jeg godt nok efter, så vidste jeg nok godt stressen var på vej. Nåede ikke at kommer dertil, hvor jeg selv erkendte det, før jeg røg ned med et brag. Det tog hårdt på mig, og da jeg også skulle erkende jeg havde en depression udløst af stressen – så røg jeg bare længere ned.
Jeg føler jeg går rundt i en osteklokke, og ikke kan finde mig selv. Kan ikke tage mig sammen til noget og sover kun et par timer. Jeg har nu fået medicin for min depression, men synes egentlig ikke den virker optimalt, eller også er jeg bare ikke tålmodig nok.
Jeg har angst for, at komme ud blandt folk jeg ikke kender, og steder, hvor der er mange mennesker.
Er lidt bange for mig selv, for er blevet træt af livet, men ikke træt af at leve. Jeg føler virkelig det er en ond cirkel jeg ikke kan komme ud af. Den ene side af mig siger, at nu skal jeg sørge for, at få gjort noget praktisk ex. støvsuge, gøre rent osv., den anden side af mig orker simpelthen ikke, at tage sig sammen til at gøre noget – bare det, at stå op om morgenen kan være en kamp i sig selv. Har jeg så en ”god” dag, hvor jeg virkelig har taget mig sammen til ex. at støvsuge, så er jeg virkelig drænet for energi, og er SÅ træt bagefter, at jeg må sove 1-2 timer.
Det medicin jeg har fået skulle hjælpe med, at få søvn. Synes der går lang tid inden jeg falder i søvn, og vågner flere gange i løbet af natten, men er konstant træt i hele kroppen. Ikke nok med kroppen er træt, så har jeg en konstant hovedpine der ikke kan drives væk.

Jeg er virkelig bange, bange for den dag jeg igen skal tilbage til noget arbejde for, hvad sker der næste gang.
Der er så mange tanker der gå gennem hovedet, men jeg kan ikke få sammenhængen. Har tankemylder, men formår ikke at få sammenhæng i tankerne.
Jeg føler mig virkelig alene, og er begyndt at isolere mig mere og mere, for jeg orker ikke at være sammen med noget. Når jeg endelig er sammen med familie eller venner, så er jeg fuldstændig drænet for energi bagefter.

Hvor lang tid mon der går der inden, medicinen begynder at virke?
Hvor lang tid tager det inden man er ovenpå igen efter en moderat-svær depression?
Det er arbejdsrelateret stress og jeg går nu og venter på indkaldelse til en sygesamtale fra arbejdsgiver, det gavner ikke ligefrem min stress. Hvordan foregår sådan en samtale, og hvad spørges der om?

Hilsner Winsof
Winsof er ikke logget ind   Besvar med citat