Se enkelt indlæg
Gammel 26-02-2009, 23:13   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mokkasine Se meddelelser
Det er en skjult fælde, kan man diske op med 10.000,- så ryger kontanthjælpen, pga. for stor formue.
Måske men jeg tror bare ikke den holder i retten, for hvem siger ikke at venner/familie har spædet til???
Der til har kommunen altså så de kan indhente oplysninger om evt formuge, så hvorfor skulle de forsøge at finde ud af evt formue på den måde? Der til gør de jo ikke andet end netop at gøre så folk er berettiget til kontanthjælpen, for efter at have spenderet har man jo ikke den slags formue mere.

Næ jeg tror nærmere det er endnu en af de der; går den så går den, ALT! i det system handler om at spare penge, også 25 øre, her er det så måske noget mere end ti tusinde der kan spares, hvis de er heldige.

velcro: Men lige gyldigt sys jeg du skal holde på at du ikke har de penge og ikke kan skaffe dem, og så forøvrigt gå i krig med at lede efter de tråde og §§ der taler om at de ikke må arbejdsprøve så der er fare for forværing af ens tilstand, og bruge det som en inddirekte henvisning til at de er nød til at betale, hvis de vil have dig arbejdsprøvet.

Holder de fast i det med kursuset, så søger du §100 ikke kun til det, men til alle de ting du kan, og fremhæver netop det kursus, men husk at slæbe en pris sandsynlighed med fra kursuser du ellers ville kunne deltage i forbindelse med det du fejler (se på foreningers hjemmesider der vedrører dig) du har nemlig ret til at få dækket (dækket og dækket beløbene er jo i satser) kursuser via §100 lige så kan og bør du søge om transport og evt overnatning i forbindelse med kursusrene. Oven i kan (og skal) du søge §100 til hjælpemidlet.
Så skal du bare se dem falde over deres egne ben for at slippe med at betale dit hjælpemiddel og det ene kursus *gg*
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat