Se enkelt indlæg
Gammel 04-04-2010, 02:57   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
JEG anmelder i hvertfald ikke nogen for noget!! Reelt aner man jo ikke hvad naboen laver - jeg ved intet om min nabo, udover hvad jeg kan se på trappen når de går forbi...

Og så har jeg jo selv købt illegale colaer i kiosken i en periode (indtil han blev busted) og jeg håber da også jeg kan få et rigtig godt tilbud, nu jeg skal have nyt køkken, der ikke handler om 25 % i moms og overpriser fordi der skal spindes guld på at jeg selv er totalt handicappet med et stykke værktøj. Håber da jeg kan finde en tømrer der kan hjælpe mig 'efter lukketid'!

Så jeg ved ikke helt hvor grænsen går, og synes irriterende nok, heller ikke at jeg kan harmes sådan rigtigt. For hvor går grænsen om man selv sætter sit køkken op, billigt men uforsvarligt, får sin mand til det, billigt men har desværre ingen mand,, eller får en tømrer efter lukketid til det, dyrere men med perfekt resultat.....???
Hvidt = ALDRIG nyt køkken.

Har der været indbrud i huset, skal man så kun skrive præcist de ting ned som er blevet stjålet velvidene at forsikringen aldrig vil dække tabet, eller lister man nogle CD'ere og DVD'ere ind som man aldrig har ejet, men som gør at man kan få dækket tabet??
Hvorfor skal man straffes fordi man har fået indbrud?

Socialt bedrageri, aldrig acceptabelt. Men kan der mon være situationer hvor det kan tænkes at man, for en kort periode, ser sig nødsaget til det? (hvis det nu kan redde familien og gør at man ikke bliver sat på gaden)? Bare 3 mdr, og stormen er redet af!?

Hander det måske i virkeligheden om, at man aldrig har prøvet selv at stå i så forfærdelig en situation, at man lader en lille bitte 'forseelse' slippe gennem selvom man ved det er forkert?

Hvad hvis man har Feks en pensionssag kørende, kan det så heller ikke tænkes at man engang i mellem overspiller rollen bare LIDT for at fremme forståelsen?
Er der ingen der har siddet med følelsen af, at sandheden aldrig helt er dækkende og man aldrig tør sige, at man hele sidste uge havde det rigtig godt, og istedet kommer til at sige, at man faktisk altid har det røv elendigt?? Og specielt sidste uge var forfærdelig!

Jeg ved ikke med andre, men personligt vil jeg meget nødigt kaste med sten når jeg selv bor i et glashus. Jeg kan ikke bryste mig af, at have gået fuldstændig ærlig gennem livet og altid holdt mig til sandheden. Der har, for mit vedkommende, været små svipsere mellem, og der har været et par hvide løgne en gang i mellem der har passet godt ind i en given situation. Aldrig noget hardcore! Aldrig alvorligt!. Blot nok til, at jeg umuligt kan anmelde og dømme andre......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat