Se enkelt indlæg
Gammel 03-04-2010, 23:24   #6
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Popiae: Jamen jeg synes faktisk at det er i orden, at sygedagpengene stopper på et tidspunkt, og muligheden derefter er jo så kontanthjælp.
Men jeg kan så godt synes, at kontanthjælpsloftet skal afskaffes fuldstændig, at formuegrænsen skal sættes noget op, og at hjælpen til enkeltudgifter blev bedre! For kontanthjælpsystemet synes jeg langt fra fungerer... Men det har (i princippet) ikke noget med sygedagpengesystemet at gøre.

Ift. de 7000-9000 så ja, det er 7000-9000 for mange... Men ift. det samlede antal sygemeldte, er det faktisk ikke ret højt.


Og ja det er ulovligt at stoppe til kontanthjælp, hvis det er sandsynligt, at man skal til fleksjob eller pension i stedet. Problemet kommer, når man ikke ved, hvornår det er.
F.eks. KAN der komme spontane bedringer for folk med piskesmæld, helt op til 2 år efter ulykken. Og folk med forskellige psykiske problemer, KAN få det bedre, med den rette behandling. Det kan også være det ikke sker, men det er jo sådan, at for at få fleksjob og pension, så skal ens helbred være stationært... og det kan man jo ikke sige at det er, før det er det...
Og ift. den med varighedsbegrænset pension, så er det simpelthen et værre døje for os! For man skal STADIG være stationær for at kunne få pension... men man kan så lave den midlertidig, fordi situationen kan ændre sig... jamen så er man jo ikke stationær... så tilføjelsen er da sådan set udemærket, men lovteksterne strider simpelthen imod hinanden, så hvad pokker skal man gøre? (som det er nu, bruger vi den kun hvis det er meget, meget usandsynligt, at noget som helst kan forbedre det, men hvor lægerne trods alt ikke siger stationær... f.eks. hvis en psykolog siger noget ala et langvarigt kognitivt behandlingsforløb i 5 år og så måske...)
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat