Se enkelt indlæg
Gammel 03-04-2010, 22:12   #3
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Andersine,

Tak for indlægget. Det mest ærgerlige ved sygedagpenge systemet, er dog at mange sagsbehandler er/virker fuldstændigt ligeglade med om man ikke kender en disse til de regler der er herunder. Man sætter sig jo ikke ind i reglerne for sdp. og forlængelse heraf når man bliver svært syg og evt. " falder uden for kasserne".

Jeg røg selv ud i 2007 da en psykiater skrev, at jeg ikke burde arbejdsprøves som afslutningen på de 52 uger, hvor jeg i mellemtiden var blevet fyret fra mit arbejde efter 120 dages reglen. Jeg var ikke opmærksom på, at jeg selv skulle søge en afklaring og havde da slet ikke set, at jeg måske allerede der skulle have søgt førtidspension.

Jeg syntes simpelt hen, at man taber folk på gulvet i sygedagpenge perioden. Kommunen holder 8 ugers samtaler og man gør selv alt for, at komme tilbage på ret køl, ens læge inddrages, men de ligner ofte et stort spørgsmåls tegn omkring kommunens regler for evt. sygedagpenge stop.

Jeg er da kun glad for at jeg har en privat "tab af erhvervsevne" forsikring, der er noget mere menneskelig omkring forlængelse af erstatningsperioden. Jeg er sikker på at hvis der bare var lidt mere orientering og information omkring sygedagpenge reglerne, når man kom på disse, så var der mange flere mennesker, der kom hurtigere tilbage på arbejdsmarkedet i den ene eller anden "form".

Mht. fagforeningerne, dem har jeg heller ikke meget fidus til, de starter godt ud, men for mit vedkommende blev der ikke til meget rundbords samtale eller lign. og det var endda en af de store HK Kbh. som jeg havde medlemsskab hos dengang. Jeg gjorde selv mit for at inddrage dem og holdt møder, de hjalp mig med at skrive klagebrev omkring min anke af sygedagpenge stop, men der kom ikke nogle paragraffer på bordet, vi kørte bare på at jeg var syg og derfor skulle forblive på sdp. men det kan jeg jo se bagefter var helt hen i vejret.

Du skal dog have tak for din orientering, håber den ville være ligeså god for de borgere, der første gang stifter bekendtskab med sygedagpenge, for det er jo godt at vi har denne offentlige forsikring, den kunne bare udnyttes meget bedre om politikkerne ville.

Kh. EE

Sidst redigeret af Enteneller; 03-04-2010 kl. 22:20.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat