Se enkelt indlæg
Gammel 28-03-2010, 11:16   #12
diddah
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2009
Lokation: Horsens
Alder: 41
Indlæg: 24
Styrke: 16
diddah er ny på vejen
Nu har jeg skrevet følgende..

Vedr. reservelæge XXXX og (nu tidligere) ledende overlæge XXXX – Horsens psykiatrisk afdeling.

Mit navn er XXX, jeg fik i 2008 konstateret PTSD og senere skizofreni. Jeg har haft omkring 4 indlæggelser på psykiatrisk afd. i Horsens før den sidste indlæggelse som jeg bl.a. vil komme ind på.

Det jeg ønsker med denne klage er:

1) Klage over reservelægen på afdelingen, hun virkede som om hun ikke havde læst min journal eller forhørt sig om mig før gennemgang.

2) Hun ignorere en aftale jeg havde lavet med den indlæggende læge XXX.

3) Hun formulerede sig truende overfor mig, både med handlinger og med ord, på trods jeg lider af svær PTSD og skizofreni.

4) Hun undlod at beskrive hele situationen i min journal.

5) Hun satte urimelige grænser hvor jeg stod og faktisk ikke havde nogle rettigheder.

Mit 6. klage punkt er vedr. ledende overlæge XXX

6) Klage over ledende overlæges manglende engagement i sagsbehandlingen af min klage.

Jeg vil nu uddybe:

1) Som beskrevet i klagerne afleveret til viderebringelse til XXX, så kendte reservelægen mig ikke og spurgte ikke personalet (i mit påhør) til råds eller tog imod tidligere erfaringer fra mine indlæggelser.

2) Og det blev kun yderligere bestyrket da hun ignorerede den aftale jeg havde lavet med indlæggende XXX dagen før. Aftalen var at jeg ingen medicin skulle have grundet jeg er en langsomforbrænder, 2CYP2D6 *9/*41. Jeg var ikke indlagt til medicinering men sådan at jeg kunne komme ud af affekt som han skrev. Enzym defekten havde jeg papirer på og viste dem til reservelægen. Jeg har oplevet ubeskrivelig mange bivirkninger ved medicin før de fik testet mig og fandt frem til jeg havde den enzym defekt, derfor havde jeg besluttet ikke at skulle igennem mere medicin. Dagen før havde jeg mange hallucinationer og var opkørt, men XXX (som havde vagten) tyede ikke til medicin. Og personalet kendte mig godt og vidste fra tidligere jeg kunne komme til ro, hvilket jeg gjorde. Dog med en meget urolig nat.

3) Hun truede mig og sagde direkte, at jeg ville få en sprøjte mod min vilje hvis ikke jeg ville tage den pille hun havde ordineret. Mange inkl. hende selv sad og holdte pilleglasset op til min mund. Og dette til trods for jeg ikke havde givet udtryk for selvmordstanker. Og jeg var i min seng under hele forløbet. Jeg var meget grædende og træt i og med natten havde været svær. Og jeg konstant blev overrumlet med spørgsmål.

4) Disse trusler blev ikke skrevet i min journal. Der står kun at der var overvejelse om jeg var kandidat til tvangsmedicinering. Der står heller ikke at afdelings sygeplejersken havde trukket en sprøjte op og ville give mig den mens reservelægen sad med pilleglasset op til min mund. Men hun har skrevet min reaktion, men ikke grunden til jeg blev opkørt og tiltagende ked af det.

5) Jeg fik af vide af aftenvagten at jeg var frivilligt indlagt, men at jeg skulle tvangstilbageholdes hvis jeg ville tage hjem. Det vil sige at hvis jeg ville hjem ville jeg få ydet tvang, og dette ønskede jeg ikke, da jeg vidste det så ville foregår på den lukket afdeling og jeg derved ikke ville kunne få besøg af min lille dreng. Men ved at jeg valgte, at blive havde jeg ingen muligheder for at klage, ligeledes jeg ikke kan klage over tvangsmedicinering da jeg aldrig fik medicinen mod min vilje. Ej heller tog jeg den frivilligt. Jeg er stadig den dag i dag uden medicin og har det godt.

6) Efter have sendt en klage i september kort efter hændelsen modtog jeg aldrig respons på dette, jeg sendte derfor yderligere et brev hvor jeg også gjorde opmærksom på ,at jeg havde set reservelægen ikke havde skrevet forløbet fyldestgørende. Men først den 22. december sender ledende overlæge XXX et brev til mig. XXX har ikke talt med min kontakt person i OPUS som var til stede og som hørte hvad jeg beskrev i klagerne. Derfor retter jeg endnu engang henvendelse til ham. I slutningen af februar skriver jeg så en mail til ham, hvori jeg gør opmærksom på at den 12. marts vil jeg sende en klage videre for at få rettet/tilføjet de rigtige oplysninger. Dagen efter giver han mig respons og lover at han i den kommende uge vil tale med min kontaktperson. Der sker ikke. Først onsdag den 24. marts har han aftalt et møde med førnævnte, men aflyser på dagen.

Jeg har vedlagt De to klager der er blevet sendt/afleveret til XXX. Og svar på hans brev i december

Med venlig hilsen

XXX


---

Er det ok?
diddah er ikke logget ind   Besvar med citat