Se enkelt indlæg
Gammel 17-07-2007, 18:52   #23
kschou
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2006
Indlæg: 38
Styrke: 18
kschou er ny på vejen
RE: Formålssamtale REVA

Hej igen K-10

Der er nu kommet svar på mit brev som jeg sendte den. 15. juni 2007.

Der er bl.a. kommet svar på følgende spørgsmål som jeg stillede til kommunen:

Hvilke konsekvenser vil det få, hvis han ikke kan klare en arbejdsprøvning på REVA ?

Kommunen svarer: Konsekvensen vil være, at det ikke fremgår, hvor meget arbejdsevne du har og derved vurderes din sag til ikke at være tilstrækkeligt belyst i forhold til det fremtidige sagsbehandling.

Hvordan er han sikret i en arbejdsprøvning, hvis han bliver yderligere invalideret af en arbejdsprøvning ?

Kommunen svarer: Det kan oplyses, at du jo har givet samtykke til at du vil medvirke til en afklaring af din arbejdsevne. Du har efterfølgende oplyst, at du på grund af dit dårlige helbred er ude i stand til at møde op. Jeg vurderer derfor, at arbejdsprøvningen sættes i bero indtil videre. Jeg vil bede kommunens lægekonsulent give sin vurdering på, om der er brug for yderligere lægelige oplysninger, og i giver fald hvilke oplysninger der skal indhentes i forhold til en afklaring på REVA.

Hvornår er der nok grundlag for at søge pension ?

Kommunen svarer: Pension kan søges jf. § 17 og 18. Du har søgt om pension i oktober måned 2006 efter § 17 og fik afslag på grund af, at behandlings- og revalideringsmulighederne ikke var afprøvet og udtømte.
Tildelingsteamet har ved afgørelsen lagt vægt på, at det ikke findes godtgjort og dokumenteret at alle behandlings- og revalideringsmuligheder er afprøvet og udtømte og at arbejdsevnen ikke er varigt nedsat i et sådant omfang, at selvforsørgelse ved indtægtsgivende arbejde er udelukket.
Tildelingsteamet har ved afgørelsen særlig lagt vægt på at behandlingsmulighederne ikke skønnes udtømte. Det forudsættes, at du indgår i et psykiatrisk behandlingsforløb, før der kan iværksættes en egentlig arbejdsprøvning til vurdering af arbejdsevnen.

Hvordan kommer vi videre med hans sag ? Han har en tid ved psykiatrisk afd. midt i næste måned. Bliver vi nødsaget til at vente på at han kommer i behandling der og så afvente deres vurdering af hans tilstand ?

Mvh.

Storebror
kschou er ikke logget ind   Besvar med citat