Se enkelt indlæg
Gammel 10-03-2010, 23:49   #4
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Jeg kender det! Jeg går også helt spagat over, at der åbenbart ikke er det fjerneste fokus på at holde et velformuleret sprog i progressionsrapporter, breve osv.

Det er ikke bare grammatiknørden i mig der bliver ramt, men det generer også min forfængelighed! Progressionsrapporterne er et billede af MIG, og derfor vil jeg faktisk gerne have, at rapporterne fremstår velformulerede, velovervejede og fornuftige.

Jeg har ikke tal på hvor mange sagsbehandlere jeg har efterhånden har haft, og jeg aner ikke hvor mange jeg kommer forbi i fremtiden, og tanken om, at det sjuskede skrivearbejde må føre til misforståelser og dobbeltarbejde rundt omkring i bureaukratiet, har strejfet mig flere gange.

Sidst jeg var hos en sagsbehandler, blev jeg henvist til en privat aktør. I papirerne skrev sagsbehandleren, at "Anna lider af emotionel personlighedsforstyrrelse". Jeg påpegede, at det hedder emotionel ustabil personlighedsforstyrrelse, og at emotionel bare betyder følelsesmæssig; men det slog han med et skuldertræk hen som ligegyldigt. Det er måske ikke det vigtigste i min sag, men jeg syntes, at når en diagnose nævnes, må den gerne være en egentlig lægefaglig diagnose.

Hvis der i en progressionsrapport er betydelige sprogfejl, ville jeg bede om, at de blev rettet. Og jeg ville ikke acceptere en fejl som ovenfor beskrevet. Drejer det sig om mindre grammatikfejl, så AARRRRGHHHH!!!!, men herre gud... Jeg syntes dog, at det du beskriver lyder som noget jeg personligt ville bede om blev omskrevet. Eller også ville jeg selv gøre det og sende det pr. mail :-) Du skal helt sikkert kontakte sagsbehandleren og sikre dig, at alle de kommentarer du har skulle komme med bliver vedlagt, og du kan eventuelt, i feltet med "borgerens kommentarer" eller hvad det hedder, få skrevet, at du henviser til bilagene...
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat